31.12.04

PER UN 2005 SENSE
TÈRMIQUES A CUBELLES!!

La Dictadura la va imposar,
la Democràcia l'ha de retirar!!


Participa a la manifestació digital
http://www.manifestacionvirtual.com/info.asp?cod=5164
Mai protestar ha estat tan fàcil!!
Amb 5000 manifestants encapcelarem les protestes nacionals
¿Serem capaços?
http://www.manifestacionvirtual.com/info.asp?cod=5164

PASSA-HO A AMICS, PARENTS I CONEGUTS!
http://forumicb.blogspot.com/
stopendesa@yahoo.es
BON ANY A TOTHOM!!!

Des d'aquest DIARI DE CUBELLES us volem desitjar un molt bon any 2005 amb l'esperança que trobem plegats més i millors solucions per a tots aquells problemes que preocupen els veïns i veïnes de Cubelles.

SALUT!!

www.cubelles.ca

30.12.04

DIARI DE CUBELLES ENCETA LA CAMPANYA "STOPENDESA"

· Les accions s'inicien amb una manifestació a favor de les energies renovables!

DIARI DE CUBELLES, projecte digital impulsat pel Voluntariat Electoral i de Suport a ICb, ha iniciat la Campanya STOPENDESA amb la intenció d'aturar el projecte d'Endesa de construir quatre noves centrals tèrmiques a Cubelles.
La campanya se centra en la difusió de la màxima informació sobre els plans d'Endesa, la Generalitat i el Govern central d'autoritzar la constucció de noves centrals tèrmiques a Cubelles fins a una potencia possible de 1600 megawats. La campanya es compromet amb el foment actiu de les ENERGIES RENOVABLES i proposa el desmantellament de l'actual central tèrmica seguint les directrius del PROTOCOL DE KYOTO.
Afegeix-te a la manifestació: clika aquí
From: "LLUISMGARCIA
To: <txukis@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, December 30, 2004 5:22 PM
Subject: [txukis] si al fons ens estimem la RENFE.

Cada vegada entran mes ganes d´agafar el tren, per la puntualitat, la serietat, l´economia, el bon tracte,etc.......
Publicat avui al 20 minutos: Cercanías se apunta al subidón del transporte y pide un aumento del 6% El billete sencillo costaría 1,15 1 y el bonotren para una zona 6,09 euros. El Gobierno debe aprobar la subida, que doblaría el incremento de los salarios. El metro, el bus y los FGC subirán un 5% Renfe no quiere perder el tren del aumento del 5% aprobado para el transporte público en Barcelona y ha propuesto al Gobierno subir las tarifas de las líneas de Cercanías y de los trenes regionales un 6%, casi el doble que el IPC, según adelantaba ayer el diario El País.
De: Lluís Carrasco [mailto:llcarrasco@laptp.org]
Enviado el: dimecres, 29 / desembre / 2004 22:58
Para: Grup
Asunto: Escrit en relacio a les inversions en infrastrucutures viàries i la manca de suport a l'autobús Us adjunto escrit que he enviat a diferents diaris per a ser publicat com a cartes al Director en relació a les inversions en infrastrucutures viàries i la manca de suport decidit del Govern a l'autobus.

Rebeu una cordial salutació i els meus desitjos d'un feliç 2005.

Lluís Carrasco Martínez
Associació per a la Promoció del Transport Públic.

Mobilitat sostenible: més autobusos i menys autovies
En aquest últims dies hem pogut llegir diferents noticies que ha segurament han alegrat als automobilistes, en primer lloc que el Govern deixa a la meitat l’increment que pertocava en les tarifes dels peatges i en segon lloc que destina 515 milions d’euros per fer 133,3 km. en quatre noves autovies, en que el peatge o abona l’administració i no el usuari, es a dir que paguem tots els ciutadans, tinguem o no cotxe. Crec sincerament que es un greu error que la financiació de infrastructures viàries per vehicles privats existents i la construcció de noves, sigui pagada per diners públics, entenc que aquests recursos econòmics es deurien destinar a millorar de forma urgent el Transport Públic i en especial l’autobús. En aquest context m’ha sorprès la poca rellevància que s’ha donat per part dels mitjans de comunicació a la important mesura que el Govern per fi ha acordat: La construcció de 2 nous carrils - bus segregats en dos dels accessos a Barcelona, a la Meridiana i a la Diagonal, que serviran perquè els autobusos evitin els embussos i guanyin temps. Aquesta noticia segurament es pressupostàriament irrisòria en comparació amb les inversions anteriorment citades per a noves carreteres, però en canvi té una importància rellevant, doncs segurament afectarà positivament a moltes mes persones que las que utilitzaran les noves autovies.

La anomenada Mobilitat sostenible no passa per la construcció de noves carreteres i autovies, perquè hi puguin circular mes cotxes, que les tornin a col·lapsar al poc temps, sinó per una real aposta de tots els Governs i ciutadans pel Transport Públic, amb nous sistemes ferroviaris, però sobre tot impulsant i millorant un dels instruments de transport públic mes importants que ja tenim : l’autobús.
Necessitem de veritat un política decidida en aquesta matèria i a la creació d’aquests carrils bus segregats, deuríem incorporar altres en punts conflictius de diferents accessos viaris de la xarxa catalana i tanmateix realitzar mesures de priorització semafòrica dels autobusos, de forma que l’autobús sigui realment prioritàri en la circulació viària en les carreteres i en l’interior de pobles i ciutats. Es també de justícia la supressió total dels peatges a les línies regulars d’autobusos que hi circulen per les autopistes.
Finalment és del tot necessari i imprescindible afrontar decididament un del reptes mes importants que tenim pendents en matèria de Transport públic: La ordenació i millora a fons de les actuals línies d’autobusos regulars, en itineraris, en vehicles accessibles i ecològics, en freqüències de pas, en les parades, etc. Per això cal revisar la planificació existent i realitzar un Pla de Serveis del Transport Públic de Catalunya on a mes de l’optimització de la xarxa ferroviària, es contempli de forma molt seriosa la eina mes eficaç i menys protegida que tenim: l’autobús. Es del tot necessari donar un gran salt de qualitat, cal revisar la seva financiació i ssitemes d’explotació i preveure la seva subvenció real mes enllà de l’entorn estricte de l’EMT i la ciutat de Barcelona i per tant es imprescindible que els pressupostos de la Generalitat contemplin la subvenció dels serveis d’autobusos regulars interurbans i urbans de moltes ciutats de Catalunya, doncs amb pocs diners anuals (en comparació als d’inversions en infrastructures viàries) destinats a la subvenció d’aquest servei públic, assoliríem una millora real i tangible de serveis de Bus i del seu ús per part dels ciutadans.

Sols un política decidida i valent de financiació i potenciació real de l’autobús en el sistema de Transport Públic Català, possibilitarà que la Mobilitat Sostenible arribi de veritat a tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya.

Lluís Carrasco Martínez
Associació per a la Promoció del Transport Públic

llcarrasco@laptp.org

29.12.04

28 de desembre
Sants innocents
Gràcies per les seves mostres de suports.

Són bromes innocents i divertides, es planten llufes o ninots de diaris retallats i la premsa aprofita per donar algunes notícies falses i disbauxades que posen a prova l'enginy i la imaginació.

"Sants innocents"

People tell jokes to the classmates, friends or family. Traditionally a human figure made with newspaper pages is hung behind somebody's back. Some newspapers and magazines write false news.

28.12.04

Degut a nombrosos greuges que han sigut denunciats per diversos col·lectius emparant-se sobre la llei SSL art.3 "Abusos sobre divulgació de la informació" i per imperatiu legal, lamentem comunicar-vos el tancament de la nostra pàgina www.cubelles.ca

Properament, informarem dels fets per mitjans d’una roda i nota de premsa.

La Webmaster ICb

27.12.04

Palestina Resisteix, Col·lectiu del Garraf de solidaritat amb la causa palestina, està un altre cop a Palestina fent feina. Podeu seguir el seu viatge - treball cliquant aquí.

No oblideu escriure’ls-hi per encoratjar-los!

La webmaster. www.cubelles.ca