2.5.12

Diari de Cubelles

De nou aquest matí apunten que un tren de rodalies via Vilafranca i Sant Vicenç ha resultat avariat  amb el conseqüent retard pels passatgers d´altres trens fins a  trenta minuts .Això es un desastre ! tot sovint que si la catenària, que si la pluja  ,que si  que si que el tren no marxa ! i no diguem de la poca disponibilitat de places per seure de determinats tren molt moderns que obliga a passatgers anar com sardinetes a primera hora del matí. I ara sembla que el proper divendres o qualsevol altre pot caure una vegada mes l’encariment dels bitllets del transport públic ,de rodalies o retallades en serveis  . 
Tot recordant un article d’opinió de Xevi Xirgu al diari Avui fa uns dies ,molt encertat....que recomanem llegir....


Ni el fil musical

Xevi Xirgo
Si Recorder no pot decidir ni el fil musical dels trens de Renfe, el que ha de fer és tornar a traspassar el servei a Madrid


Ahir el ple del Parlament va dedicar una part del seu temps a discutir sobre la situació del tema ferroviari a Catalunya. Jo no sé per què hi perden temps. El que hauríem de fer amb el serveis de Regionals i de Rodalies de Renfe és tornar-los a Madrid. Ara que a Madrid estan tan recentralitzadors, que ens volen tornar a treure competències, que ens volen intervenir i que es penedeixen de tots els traspassos que ens han fet, aprofitem-ho i tornem-los. Perquè ens van vendre a so de bombo i platerets un gran traspàs i al final, com sempre, ha estat una gran llufa. A Joaquim Nadal li van traspassar el servei de trens però no li van traspassar ni les vies ni les catenàries ni les estacions ni els trens ni els maquinistes i, pel que explicava ahir el conseller Recoder, el govern català “no pot decidir ni el fil musical que es posa als trens”. I jo em pregunto: i doncs, per què el volíem, aquest traspàs? Saben quin avantatge n'he tret de tot plegat, jo, del servei de Regionals? Que ens van apujar el preu dels bitllets una barbaritat d'un dia per l'altre, que ara el bitllet d'anada i tornada caduca l'endemà i no té descompte, i que no et passi pel cap trucar des del tren o voler treballar amb el portàtil perquè en la major part del trajecte no hi ha ni cobertura. D'això se'n diu ser un país modern. Seria massa fàcil explicar-los el preu dels bitllets, el tipus del servei i les inversions en trens de Madrid, i per això no ho faré. Però si del que m'ha de servir el traspàs de Renfe és perquè m'apugin el bitllet –que això sí que és competència de la Generalitat– el que han de fer el govern, insisteixo, és tornar a traspassar-los-el. I ja muntarem el nostre.