14.5.08

Taula de la fibromialgia, el 17 de maig

Font: Ràdio Cubelles



Ràdio Cubelles oferirà aquest dissabte, 17 de maig el reportatge “L’amenaça fantasma”, en el què hi participen malalts, familiar i especialistes mèdics en diferents disciplines. Serà a un quart de nou del matí a través del 107.5 de la FM

La delegació cubellenca de l’ACAF, Associació catalana d’afectats de fibromiàlgia, a posposat, a causa del mal temps, la instal·lació de la taula informativa que munta cada any davant la Rectoria. Enguany la taula s’instal·larà dissabte 17, de 10 del matí a 2 del migdia. L’objectiu d’aquesta iniciativa és, aprofitant la celebració del dia Mundial de la fibromialgia el 12 de maig, informar la població sobre aquesta malaltia, força desconeguda per la majoria de la gent.

Ràdio Cubelles, per la seva banda, oferirà un reportatge, de producció pròpia sobre aquesta malaltia degenerativa, dissabtes 10 i 17 a ¼ de nou del matí, que es repetirà dilluns 12 dins el magazine Cubelles a les 12. Al reportatge, titulat “L’amenaça fantasma” hi participen malalts, familiar i especialistes mèdics en diferents disciplines.
12 de Mayo, Día Mundial de la Fibromialgia

Entre un 2 y un 4 por ciento de la población padece fibromialgia, una enfermedad muy joven a efectos de su reconocimiento por la Organización Mundial de la Salud, que le otorgó entidad propia en el año 1992. De origen desconocido, los enfermos refieren dolores perpetuos, de carácter muscular casi siempre y de intensidad variable. Se acompaña generalmente de problemas psicológicos. Los médicos de Primaria admiten que falta bastante formación y que no es una patología en la que se piense en los primeros contactos con los enfermos, que acuden muy a menudo a las consultas. No ayuda el hecho de que no existen pruebas que permitan precisar el diagnóstico, por lo que es común que pasen bastantes meses desde las primeras manifestaciones hasta que se detecta la enfermedad.
La fibromialgia es una enfermedad muy joven, aunque es seguro que los dolores perpetuos musculares y en las articulaciones (aunque sean de intensidad variable) han acompañado al hombre desde siempre. Como tal, esta dolencia tiene entidad patológica desde el año 1992, cuando fue reconocida por la Organización Mundial de la Salud. El 12 de mayo se celebra el Día Mundial de la Fibromialgia con la intención de subrayar las dificultades las que pasan miles de enfermos.
http://www.sedolor.es