18.5.11




Les obres de l’estació de trens finalitzen amb les millores introduïdes pel Govern

Notícies - Altres informacions
18/05/2011
Empresa i Ajuntament es van reunir per resoldre els darrers detalls de l’actuació de millora d’accessibilitat de l’estació de RENFE
L’Alcaldessa de Cubelles, Maria Lluïsa Romero, ha confirmat que les obres d’accessibilitat a l’estació de RENFE “han entrat en funcionament”. El passat 16 de maig es van posar en servei els ascensors i l’obra que ha executat Adif ha quedat acabada. Recentment el Govern municipal es va reunir amb responsables de l’empresa per resoldre petits detalls que el Consistori no acabava de veure ben resolts.

És el cas dels tiradors de les portes exteriors, que reduïen el pas de persones amb mobilitat reduïda i l’acumulació d’aigua al pas des del Bardají Vilanova al barri Marítim. “Aquests temes han quedat resolts”, explica Romero que també ha confirmat que el Consistori adreçarà una petició a Rodalies RENFE perquè instal·lin una màquina cancel·ladora a la banda de mar. Aquest fet es tracta d’una reivindicació de les persones usuàries de la zona marítima, que amb la reforma es veuen obligats a accedir a l’estació per l’entrada principal, malgrat tenir l’abonament comprat i agafar el comboi en direcció a Barcelona. “Ho reclamarem allà on ens han dit que toca”, explica l’Alcaldessa en referència a que és una competència de Rodalies, “si bé no tenim la certesa que ens ho acceptin”.

Pel que fa a la reforma de l’estacionament, compromís adquirit per Adif en la presentació pública del projecte a Cubelles, Maria Lluïsa Romero es va entrevistar recentment amb Joan Rangel, delegat del Govern a Catalunya. “El projecte està redactat”, ha confirmat l’Alcaldessa, “i només resta pendent la dotació pressupostària per tirar-ho endavant”.

Una inversió de 3,5 milions d’euros
La millora de l’accessibilitat de l’estació s’ha executat en dues fases, amb una inversió total de 3,5 milions d’euros. Segons Adif, la reforma ha suposat “l’adequació de l’estació per a eliminar les barreres arquitectòniques i dotar-la dels màxims paràmetres de modernitat, seguritat i confort. En la primera fase es va executar el recrescut de les andanes (593.608 €), mentre que en la segona s’ha remodelat l’actual pas inferior, se n’ha construït un de nou de enllaçant el Bardají Vilanova i el barri Marítim, o, entre d’altres, la reforma de l’edifici de viatgers (2.941.092 €).

L’actual pas inferior, que té un accés urbà, s’ha remodelat per a convertir-lo en pas exclusiu per als viatgers de l’estació i s’ha instal·lat un ascensor per andana. Aquestes, a més, s’han fet créixer fins aconseguir els 68 cm respecte a la cota de carril, en una longitud de 200 m, facilitant un accés més còmode i segur als combois. Igualment, s’ha millorat l’accessibilitat a persones amb discapacitat visual mitjançant la instal·lació de paviment amb relleu podotàctil i una banda de seguretat lumínica i antilliscant.

Per la millora de la seguretat i el confort de les persones usuàries s’ha executat diverses obres. La més important és la construcció d’un nou pas inferior per a us de la ciutadania, dotat de rampes adaptades y d’escales fixes. També s’ha fet el tancament perimetral de l’estació, un accés específic per als vehicles d’emergència fins a l’andana principal, la instal·lació de noves marquesines en cada andana, la reforma de l’edifici de viatgers, la demolició dels edificis annexos, la urbanització dels accessos, l’ordenació de les places d’estacionament (minusvàlids, taxis, bicicletes...) i una nova ordenació de l’enllumenat, completen les millores realitzades a l’entorn de l’estació.