30.6.06

L'autovia entre Vilanova i Vilafranca entrarà en funcionament el 2010.

El director general de Carreteres diu que es va arribar a «dibuixar» fer subterrània la via a CanyellesALBERT MERCADER.

Vilanova i la GeltrúL'autovia entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès serà el tram més car de tot l'eix diagonal, que es preveu que s'inauguri el 2010 o a principi del 2011. El tram tindrà un cost de 126 milions d'euros, amb una mitjana de 9,7 milions per cada quilòmetre a causa de les inversions que caldrà fer per construir els túnels i els viaductes que hi haurà. La mitjana de tot el tram que queda per executar fins a Manresa és de 5,5 milions per quilòmetre. La dada la va donar a conèixer ahir el director general de Carreteres, Jordi Follia, en el decurs de la trobada que va mantenir amb la patronat Adeg per parlar de l'eix de la carretera C-15.
Follia va explicar que s'havia optat per proposar un tram nou entre Vilanova i la Geltrú i Canyelles «per l'afectació que hagués tingut en àrees de PEIN ampliar a dos carrils per sentit el traçat actual i fer encabir la via amb calçador pel mig de Canyelles». Follia va revelar que en una proposta s'havia «dibuixat» fins i tot fer passar el tram per Canyelles «per sota» i que ara s'estava analitzant la creació de talussos al municipi per evitar l'impacte visual que tindrà el pas de la variant pel municipi, pel qual s'ha tingut «una especial atenció», va dir.
El director general, que va demostrar davant dels empresaris que tenia un coneixement precís de les vies de comunicació al territori, va deixar clar que la construcció de la nova autovia «vol convertir la via en un corredor que connecti la costa amb l'eix transversal» i que no es vol oblidar l'actual tram al Garraf, «que continuarà donant servei al transport local, la maquinària agrícola i els ciclistes».
Follia va explicar que la proposta que ha aparegut al Diari Oficial de la Generalitat «no és definitiva» ja que es preveu que entre els mesos de setembre i octubre es faci una nova exposició pública del traçat. El responsable de Carreteres va voler tallar dubtes i va assegurar que s'ha descartat plantejar una sortida des de la rotonda de la C-32 cap a Vilanova, en angle recte, perquè «és inviable». La proposta de traçat que defensa el govern en aquest punt és desviar el trànsit de manera paral·lela a l'autopista C-32 durant un quilòmetre fins a la rotonda actual que connecta amb la ronda Europa. En aquest tram la via tindrà un caràcter més urbà.
www.vilaweb.cat