22.10.07

M.Trives/Diari de Cubelles
Moltes persones de Cubelles es desplacen diariament a Barcelona i degut a la situació creada per la interrupció del servei de Rodalies considerem que aquesta informació es d´interés general.

Arrenca l'operació bus

Plaça Espanya s'erigeix en "la nova Estació de Sants" des d'on es mobilitzen els autocars cap al Baix Llobregat per cobrir la línia C-2 Dispositiu especial del servei de trànsit per minimitzar el col·lapse viari

Els usuaris de la línia C-2 Sud baixen a l'estació de Gavà i pugen al bus per anar a Barcelona
MANOLO GARCIA

La plaça d'Espanya és des d'avui, a les 5.23 hores, el nou centre neuràlgic del transport de viatgers cap a les comarques sud de l'àrea metropolitana després de la interrupció del tram de Rodalies Renfe entre Sants i Bellvitge que afecta, especialment, els usuaris del Baix Llobregat, Garraf i el Baix Penedès.
Com si es tractés de la celebració d'una fira, l'Ajuntament de Barcelona ha tancat l'avinguda Reina Maria Cristina i l'ha convertit en "la nova gran estació d'autobusos de la ciutat", en paraules d'un portaveu municipal. Els seus 28 metres d'amplada han permès habilitar diferents carrils d'arribada i sortida dels autobusos en direcció Gavà, Viladecans i el Prat. Pel que fa al servei llançadora amb destinació a l'aeroport, tindrà inici i final en uns altres dos punts de la ciutat: l'estació de França i l'estació de Sants, concretament al carrer Joan Peiró.
La preocupació més gran és, sens dubte, garantir la mobilitat en els desplaçaments en direcció al Baix Llobregat (línia C-2). Es preveu que els autobusos en direcció a Gavà concentraran el 70% del moviment de viatgers, ja que no només els utilitzaran els veïns d'aquest municipi, sinó tots els usuaris de Renfe que han d'enllaçar amb els combois de la línia C-2, que sí que cobreixen el trajecte de Gavà a Sant Vicenç de Calders en tren.
Per aquesta raó, s'ha dissenyat un pla de mobilitat que evita les grans vies de Barcelona. En l'interior de la ciutat, el trajecte és Reina Maria Cristina-Montjuïc-Zona Franca. Tot i que no s'han creat carrils especials de circulació, en alguns dels carrers afectats pel pas dels busos s'han eliminat zones d'aparcament.
Pel que fa a les vies interurbanes, els Mossos d'Esquadra incrementaran la seva presència al Baix Llobregat per donar una ràpida resposta a qualsevol incidència. Paral·lelament, el Servei Català de Trànsit ha prolongat la incorporació de la B-204 cap a la C-31 al Prat en sentit Barcelona, per agilitar el trànsit.
A més del recorregut oficial, s'ha dissenyat un trajecte alternatiu. A més, totes les policies locals dels municipis implicats disposen del detall dels recorreguts per afavorir la circulació dels autobusos. En la recerca d'alternatives, ahir els alcaldes afectats van arribar a plantejar l'ús del transport marítim.

Enllaç amb metro

Els autobusos deixaran els passatgers a la plaça d'Espanya, a prop de l'estació de metro. Els usuaris de la C-7 de Rodalies també hauran de recórrer al metro o a unes altres dues línies de Renfe per cobrir el tram entre Sant Andreu Arenal i l'Hospitalet.
Pel que fa als Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), la línia vermella de metro és l'opció més recomanada per fer el trajecte afectat per la incidència de dissabte.

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 25. Dilluns, 22 d'octubre del 2007
més informació a www.avui.cat