21.4.06

charlie rivel 20-04-2006
Ultima obra temporada infantil Poliorama se centra
Charlie Rivel
El último espectáculo de la temporada infantil del Teatro Poliorama de Barcelona, 'Historia de un payaso: Charlie Rivel', dirigida por Lluís Juanet y que se estrena el próximo domingo, es una fusión de circo y teatro para aproximar al público más joven la figura de este artista de origen catalán.
Producida por 'Unics Produccions', la obra, según dijo Juanet hoy en rueda de prensa, es una historia inventada que acerca la figura de Josep Andreu, más conocido como Charlie Rivel (Cubelles 1897-1983), a los más pequeños, a partir de la recuperación de algunas anécdotas de su vida real.El espectador tendrá la impresión de que se encuentra en la pista de un circo de seis personajes, con un payaso, una trapecista, un mozo de pista o un mago, en el que durante una hora preparan una función, en la que también interpretan canciones, compuestas por Cristina Morales.Juanet advirtió de que utilizan la figura de Rivel 'porque es un personaje muy nuestro y a la vez muy universal, pero que nadie vea una biografía suya. Es una historia inventada y nuestro particular homenaje al mundo del circo y a los artistas abnegados que van con él por el mundo'.A pesar de no querer avanzar mucho más, sí ha trascendido que la obra se inicia cuando el personaje de Josep Andreu decide establecerse por su cuenta, después de trabajar durante muchos años con sus hermanos y su padre.El circo de los sueños, como así se denomina en la obra, está pasando un mal momento y sólo un milagro podría solucionar todos sus problemas.El milagro se produce finalmente cuando Josep Andreu se convierte en el payaso que desea, bajo los acordes de la canción 'Jo vull ser pallasso', escrita por Morales, un tema emotivo, que marca un punto de inflexión en la obra.'Historia de un payaso: Charlie Rivel' estará en el Poliorama todos los domingos, al mediodía, hasta el próximo 11 de junio.www.actualidadterra.es
BONA DIADA DE SANT JORDI!!!!!
ICb us convida a participar amb alegria a tots els actes programats

20.4.06

PÍNDOLES DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
Xavier Grau
Regidor de Governació, Participació Ciutadana i Comunicació
Ajuntament de Cubelles

El Correu per la Pau és una publicació electrònica elaborada per la Fundació per la Pau des del mes de maig de 1999.
Podeu reenviar aquest missatge a qui cregueu oportú.
Per donar-vos d'alta automàticament, envieu un missatge en blanc a elcorreuperlapau-subscribe@grups.pangea.org
Per donar-vos de baixa automàticament envieu un missatge en blanc a

Aclarariments. Ja des del primer moment ,Iniciativa per Cubelles ha estat «l’únic grup que s’ha mantingut fora del projecte des del principi».Si llegiu cronologia del Complex esportiu inclosa en el Diari de Cubelles hi teniu les informacions aparegudes en els mitjans dels diaris a on es pot verificar i comprovar aquest fet.
Entesa per Cubelles diu que farà el possible per tirar endavant el projecte del complex hoteler i esportiuL. MARÍN. Cubelles

Entesa per Cubelles vol esgotar totes les possibilitats abans de renunciar a fer el complex hoteler i esportiu de la Mota de Sant Pere, un projecte que va tenir el suport de tots els grups municipals, segons ha recordat l’alcalde de Cubelles, Josep Marcillas. El portaveu de l’Entesa ha explicat que el seu partit defensarà la licitació del projecte a Belsar Sport fins que hi hagi una argumentació tècnica que justifiqui que l’empresa no pot executar l’obra: «El document de l’empresa és correcte, però l’informe municipal demana que s’aclareixin les discrepàncies que hi ha per la superfície de l’hotel entre els plànols i la memòria de l’avantprojecte.» Marcillas explica que per aquest motiu s’ha donat un mes a l’empresa per resoldre aquest dubte: «Si l’Ajuntament diu no a la licitació, l’empresa ens pot demanar responsabilitats, i per això hem de raonar la nostra resposta», remarca l’alcalde, que també puntualitza que com que es tracta d’una inversió privada, «com a administració pública volem totes les garanties».
Josep Marcillas ha sortit del pas de les crítiques que han fet els altres tres grups del govern (Iniciativa per Cubelles, el PSC i ERC) i Iniciativa per Catalunya i el Partit Popular, que van rebutjar el projecte del complex esportiu en la taula de contractació: «Creiem que la defensa d’aquest projecte és molt important per al desenvolupament econòmic, turístic i laboral del municipi.» Marcillas ha volgut recordar que tots els grups havien consensuat i aprovat per unanimitat el plec de condicions d’aquest equipament i havien defensat la necessitat de les ins tal·lacions per a Cubelles. Per l’alcalde, l’empresa Belsar Sport té al darrere una important constructora de l’Europa de l’Est i la garantia que ofereix l’aval bancari que ha presentat.
www.vilaweb.cat

19.4.06

Esquerra s'ho jugarà a la loteria
Passa-ho!
Iu Forn
Esquerra ja té decidit el vot al referèndum de l'Estatut. Bé, per ser més exactes, ha decidit el sistema que utilitzarà per decidir quin serà el seu vot: la Lotto 6/49. El 6 són les possibilitats elegides d'entre el total de 49 que van arribar a tenir. Assistim en directe al sorteig que realitzen els nens de Sant Carod (màrtir). Li recordo que cada nen extreu una bola per formar la combinació guanyadora.
-Eeeel sí... Eeeel no... Eeeel blanc... Eeeel nul L'aaabstenció... Eeeel cap de tots aquests.
Per tant, la combinació guanyadora és sinoblancnulabstenciócapdetotsaquests. Felicitats als guanyadors i guanyadores que han apostat per un resultat tan senzill d'endevinar.
I ara els nens de Sant Carod (màrtir) procediran a extreure els números complementaris, que serviran per aclarir molt més la jugada.
-Eeeel potser... Eeeel vés a saber... Eeeel tal vegada... Eeeel veurem... Eeeel ja t'ho diré... Eeeel ai las... I eeeel catxin deeena que ara no em ve al cap.
Recordo a tots els jugadors que poden triar una de les possibilitats, o cap ni una, o només algunes... o no.
I finalment, com que Esquerra és un partit cada cop més obert a la societat en general, ara animarà a la participació dels seus electors en el referèndum amb una tómbola. Els deixem ja amb el conseller primer.
-A por otro, a por otro, a por otro votito piloto. I és que em prenen les butlletes de les mans. Quins premis, senyora!!! Que si el parxís magnètic sense fitxes, que si la nina que no fa res, que si el llibre d'en Sandro amb dos capítols arrencats, que si l'últim CD del Serrat versionat per la nena Maria Isabel, que si la moto sense rodes, que si una foto de Mas i ZP per fer-hi punteria. Deu butlletes, cinc euros.
Esquerra vota el que li rota i sempre toca, quan no és un tripartit és una pilota.
www.avui.cat

18.4.06

Comunicat de Iniciativa per Cubelles
En cap moment ,el grup de ICb s´ha deixat influir en aquesta resposta d´altres grups ICV ,PSC , i ERC .Ja des del primer moment ,Iniciativa per Cubelles, va considerar poc viable i poc fiable aquest projecte,considerant que «no és en absolut prioritari». «Cubelles té necessitats molt més urgents», i destacant que ICb ( Iniciativa per Cubelles) ha estat «l’únic grup que s’ha mantingut fora del projecte des del principi».Si llegiu cronologia del Complex esportiu inclosa en el Diari de Cubelles hi teniu les informacions aparegudes en els mitjans dels diaris a on es pot verificar i comprovar aquest fet.


28-06-05 ( en aquestes dates es va publicar aquesta nota de premsa).Es pot llegir l´article complert en els continguts del Diari de Cubelles.

El ple aprova per unanimitat dels regidors assistents el concurs per a la construcció d'una zona hotelera i esportivaL'equipament, amb una inversió propera als 30 milions d'€ (aproximadament 5.000 milions de pessetes), es construiria als terrenys que, parcialment, ocupa la Sala Multiusos La Mota.Tots els grups polítics amb representació municipal, amb l’excepció d’Iniciativa per Cubelles que no va assistir al ple, van aprovar en un ple extraordinari el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques que regiran l’adjudicació, mitjançant concurs, procediment obert, tràmit ordinari, de la concessió administrativa d’un terreny de domini públic municipal per a la construcció d’un complex mixt de caràcter esportiu i hoteler i obertura del procediment de licitació. Es tracta, en paraules de la majoria de portaveus polítics, d’un “moment històric” per a la vila de Cubelles.
El regidor republicà va destacar que “és un projecte que surt molt consensuat, malgrat que tots hauríem incidit més en alguns aspectes, però... això és el consens”.La regidoria del PP, Joana Navarrete, va ratificar els punts presentats per l’Alcalde i el regidor d’ERC. “És un projecte ambiciós i en el que hem de creure”, va explicar Navarrete, que va lamentar l’absència dels regidors d’ICb.El PSC, en veu de la seva portaveu Maria Lluïsa Romero, va mostrar-se a favor del projecte. “El projecte inicial”, va començar explicant Romero, “no s’avenia a les necessitats de Cubelles, i hem treballat per aconseguir uns equipaments perquè el municipi se’n beneficiï.
Mònica Miquel
, regidora d’ICV, va manifestar que “estem contents, perquè fa 10 anys que estem al govern, a l’oposició, i per primera vegada hem sabut fer una cosa tant important en benefici de la població de Cubelles”. La regidoria ecosocialista considera que aquest projecte és un èxit dels regidors, dels Serveis Tècnics Municipals i de la Secretaria General. “Això és un treball en equip”, va assegurar Miquel, que va afegir que “és un moment històric, perquè portem a terme aquest projecte amb diner privat, com s’ha fet en altres municipis del Garraf i de Catalunya”.Joan Albet (CiU) va recordar que aquest projecte es va iniciar en la passada legislatura “en veure que els municipis de l’entorn evolucionaven amb la inversió d’empreses mixtes o privades”. A Cubelles, per Albet, calia fer alguna cosa similar perquè els ciutadans “tenim dret a gaudir d’uns equipaments que, amb recursos propis, l’Ajuntament no es podia permetre”.
www.skyscraperCity.com
L’alcalde de Cubelles culpa ICV d’«influir» els grups del govern per rebutjar el complex esportiuMÍRIAM DE LAMO. Cubelles

L’alcalde de Cubelles, Josep Marcillas (Entesa per Cubelles), culpa ICV, a l’oposició, d’«influir» els altres tres grups del govern (Iniciativa per Cubelles, PSC i ERC) perquè rebutgin el projecte del complex esportiu. «Crec que algun grup s’està deixant influenciar sense analitzar la gestió», afirma el cap del govern local en resposta a les crítiques d’ICC, PSC i ERC respecte a la iniciativa. Dilluns de la setmana passada, la mesa de contractació de l’Ajuntament que havia d’adjudicar la construcció d’un complex hoteler i esportiu a la Mota de Sant Pere va concedir un mes més a l’única empresa que aspira al concurs; l’ampliació del termini només va tenir el suport d’Entesa per Cubelles, i CiU, a l’oposició.
ACLARIMENTS .Marcillas justifica la concessió d’un altre mes perquè l’empresa «aclareixi quina és la superfície que volen construir». «Si d’entrada diem que l’avantprojecte no s’ajusta, ho hem de motivar. Si no, l’empresa pot demanar després responsabilitats», sosté l’alcalde.
Pel que fa a l’informe de l’arquitecta municipal que assegura que aspectes, entre d’altres, com ara les barreres arquitectòniques i l’adequació ambiental del projecte no compleixen els requisits demanats per l’Ajuntament, Marcillas assegura que «tot això es pot resoldre».
L’alcalde també qualifica de «recomanacions» l’informe econòmic elaborat per una empresa externa i encarregat pel mateix Ajuntament, que criticava el fet que Belsar Sport «no tingués currículum» a l’hora d’elaborar un gran projecte com és el complex i que la inversió prevista de la societat (20 milions i mig d’euros) eren insuficients. «Podem fer-ne cas o no d’això», diu el cap del govern local de Cubelles.
Per Josep Marcillas, «una empresa que en aquesta primera fase et diposita una fiança provisional de 670.000 euros ha de donar certa confiança». «No ens ha de fer por tirar endavant un projecte d’aquesta envergadura, això li donaria unes perspectives molt bones a Cubelles. No es pot tirar per la finestra un projecte com aquest», destaca l’alcalde de Cubelles.
www.vilaweb.cat

14.4.06

Penedès. 12-04-06 Divisió al govern local de Cubelles per la licitació del projecte del complex esportiu i hoteler. Un informe sosté que l’únic avantprojecte presentat no compleix els requisitsMÍRIAM DE LAMO.
Entesa per Cubelles és l’únic partit del govern local que vol donar una altra oportunitat a l’única empresa que aspira a construir el complex hoteler i esportiu del municipi, Belsar Esport. Només CiU, a l’oposició, va votar a favor de concedir a la societat un mes més perquè esmeni els errors que un informe tècnic i econòmic ha vist en l’avantprojecte. Ni el PSC, ni ERC, ni Iniciativa per Cubelles donen suport a la concessió del nou termini, que va acordar-se durant la taula de contractació convocada dilluns.
Ni la superfície construïda de l’hotel, ni l’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, els criteris ambientals i l’adequació a l’entorn de l’avantprojecte de Belsar Esports compleixen els paràmetres del complex marcats per l’Ajuntament. Segons un informe tècnic elaborat per l’arquitecta municipal, el document lliurat per l’empresa ha «incrementat de manera considerable el còmput de superfície construïda de l’hotel».
Un informe econòmic realitzat per una empresa externa també determina que la inversió total prevista per Belsar Sport (20.450.000 euros) és «insuficient». L’anàlisi troba a faltar un «pla financer com requeriria un projecte de l’envergadura i quantia del que s’està analitzant». Així mateix, l’informe assegura que «existeix un desequilibri entre la tipologia i característiques de l’empresa que s’ha presentat al concurs (una societat limitada sense cap currículum) i la magnitud, quantia i complexitat del projecte» del complex.
La taula de contractació convocada dilluns va aprovar la concessió d’un mes a l’empresa perquè resolgui els problemes de l’avantprojecte amb els vots d’Entesa per Cubelles i CiU; el PSC va abstenir-se, i ICV i el PP van votar-hi en contra. El grup d’Iniciativa per Cubelles no va assistir a la taula i ERC no hi té representació.
ICV i el PP van convocar una roda de premsa ahir per criticar el procés de licitació. «Veiem que un projecte d’aquestes característiques s’està venent com una oportunitat per a la població. ICV ho veu com una amenaça», va assegurar la regidora Mònica Miquel. La representant d’ICV va destacar que Belsar Sport «és una empresa insolvent». «Veiem sospites de compromisos que van més enllà del bé del poble», va apuntar el regidor d’ICV Jordi Coch.
La regidora del PSC Maria Lluïsa Romero reconeix que l’actual finançament de l’empresa licitadora «no dóna garanties». Per Romero, les opcions per adjudicar aquest projecte «ja s’han esgotat». La regidora d’Iniciativa per Cubelles Pilar González rebutja el projecte del complex perquè «no és en absolut prioritari». «Cubelles té necessitats molt més urgents», sosté, destacant que ICC ha estat «l’únic grup que s’ha mantingut fora del projecte des del principi». ERC creu que el fet de no tenir representant a la taula de contractació «és un càstig» perquè el partit s’ha mostrat «molt crític amb el projecte». «Tenim tres informes que no veuen clar aquest projecte», sosté el regidor d’ERC, Joan Rodríguez Serra. L’alcalde, Josep Marcillas, no vol fer de moment valoracions, i només apunta que «tot el que s’està fent compleix la llei i la normativa».
www.vilaweb.cat
Cronologia complex esportiu 2ª part
23-11-05
- Una sola empresa presenta el projecte per a la construcció d’un complex mixt hoteler esportiu Dijous passat, 19 de gener, es va constituir la mesa de contractació
Només una empresa s’ha presentat a la segona convocatòria del Concurs per a la concessió dels terrenys per a la construcció del futur Complex mixt Hoteler Esportiu. La mesa de contractació es va constituir dijous passat, 19 de gener.
Segons ha explicat el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Cubelles, Miguel Àngel López “es tracta de la mateixa empresa que es va presentar en la primera convocatòria i que ja ha rectificat l’error que no va permetre que el projecte prosperes durant la primera convocatòria del Concurs”.
El proper dimarts, 24 de gener, la mesa de contractació es tornarà a reunir per obrir els sobres número 2 i 3 corresponents a les propostes econòmiques i a les característiques tècniques del projecte, respectivament. Si tot és correcte, amb l’obertura d’aquests sobres i després que els integrants de la mesa valorin el contingut s’arribaria al final del procés. De fet, el regidor d’Esports confia que “el projecte tiri endavant ja que el considera molt interessant pel poble de Cubelles”. Ràdio Cubelles
Cubelles accepta la proposta de l'empresa que aspira a construir el complex hoteler i esportiuM.L.. Cubelles. L'Ajuntament de Cubelles va acceptar la proposta presentada per l'empresa Belsam Sports per construir el complex hoteler i esportiu del municipi, ahir al migdia. La mesa de contractació, de la qual formen part membres del govern i de l'oposició, va donar el vistiplau a l'empresa després d'obrir les pliques i comprovar que la documentació s'ajusta a les demandes que exigia el concurs convocat pel municipi. A partir d'ara, els serveis tècnics de l'Ajuntament hauran d'emetre un informe que «estudiï en profunditat» la proposta de l'empresa, per decidir si finalment s'encarrega d'executar el projecte, segons explica l'alcalde, Josep Marcillas. El cap del govern local sosté que aquest procés durarà «un mes i mig». «Volem tenir la seguretat que el projecte satisfà les nostres condicions», hi afegeix l'alcalde. Marcillas apunta que «al govern i a l'oposició hi ha l'interès que el projecte pugui tirar endavant». «El poble ho necessita», destaca l'alcalde.Belsam Sports ha estat l'única empresa que aspirava a guanyar el concurs convocat per l'Ajuntament de Cubelles. El projecte preveu la construcció a la Mota de Sant Pere d'un hotel de quatre estrelles i de 180 habitacions, i un pavelló esportiu, pistes de tennis i una piscina coberta, entre altres instal·lacions. L'equip de govern valora la inversió, que haurà de ser íntegrament privada, en 28 milions d'euros.
www.vilaweb.cat
El futur Complex Mixt Hoteler Esportiu segueix endavant Dimarts es van obrir els sobres 2 i 3 de la mesa de contractació. El projecte Belsam Sports podria ser una realitat si no es detecta cap error en el compliment de les bases del Concurs
El passat dimarts, 24 de gener es va tornar a reunir la mesa de contractació de la Segona Convocatòria del Concurs per a la concessió dels terrenys per a la construcció del futur Complex Mixt Hoteler Esportiu, que es vol construir en els terrenys on està ubicada la sala multiusos la Mota. La comissió va obrir els sobres número 2 i 3 corresponents a les propostes tècniques i les econòmiques, respectivament de l’únic projecte presentat a Concurs.
Un cop obertes les últimes pliques, la mesa va decidir que el projecte presentat compleix amb els requisits mínims, però que ara s’haurà d’estudiar la proposta més a fons i elaborar informes per confirmar que el projecte “Belsam Sports” compleix amb les bases del Concurs.
Ràdio Cubelles Dijous, 26-01-2006
www.cubelles.com
El complex esportiu, desert. El concurs convocat per l'Ajuntament de Cubelles per adjudicar la concessió del projecte del complex hoteler i esportiu a la Mota de Sant Pere ha quedat finalment desert: l'única empresa que va presentar-s'hi, Belsa Esports SL, va presentar l'aval bancari en una data posterior a la reglamenària. Després del ple ordinari, el govern va convocar d'urgència un ple extraordinari per aprovar el tancament del concurs i la posada en marxa d'una nova convocatòria. L'Entesa, el PSC, ICV, CiU i el PP van votar a favor del punt. Ni ERC ni Iniciativa per Cubelles -membres del govern- van quedar-se al ple. En un comunicat, l'executiva local d'ERC diu que «l'interès desfermat entre alguns regidors del consistori es contradiu amb les necessitats urgents que ha de fer front el municipi», i assegura no compartir la urgència del punt.
www.vilaweb.cat
Punt 6- 24-01-06
L'Ajuntament de Cubelles decidirà avui si tira endavant el complex hoteler i esportiuEn la convocatòria de concurs, que s'ha hagut de repetir, hi ha una única empresa interessadaMÍRIAM DE LAMO. Cubelles.

L'Ajuntament de Cubelles decidirà avui al migdia si l'única empresa que opta a la construcció del complex esportiu i hoteler del municipi podrà tirar endavant el projecte. La taula de contractació es reunirà a la una del migdia per obrir les pliques de la proposta presentada per Belsam Sports. El regidor d'Esports, Miguel Ángel López, confia que la iniciativa pugui obrir-se pas a partir de demà, encara que depengui d'una sola empresa. Al novembre, l'Ajuntament va haver de declarar desert el concurs per l'incompliment per part de l'empresa d'un aspecte administratiu relacionat amb la inversió.
La falta de publicitat sobre el projecte i el fet que la iniciativa sigui «complexa» perquè incorpora instal·lacions esportives i un hotel, són dos dels motius que poden haver frenat la presentació d'altres empreses al concurs, segons el regidor d'Esports. «Aquest és un concurs que barreja moltes coses», reconeix Miguel Ángel López.El regidor apunta que «s'hauria d'haver fet més difusió del projecte entre empreses hoteleres». «Potser no és suficient que hagi sortit publicat al Butlletí Oficial», reflexiona el responsable d'Esports de Cubelles. López explica que l'Ajuntament ha rebut altres empreses interessades a construir el complex hoteler, si bé el fet que a més de construir el complex esportiu s'hagi d'edificar un hotel les ha fet tirar enrere. El regidor d'Esports, però, es mostra esperançat de posar en marxa la iniciativa. «Volem que això vagi endavant», apunta.El mes de novembre passat, la taula de contractació de l'Ajuntament va haver de declarar desert el concurs per adjudicar les obres del complex; l'incompliment d'un aspecte administratiu en la inversió del projecte va impedir que la mateixa empresa que torna a presentar-se ara, Belsam Sports, guanyés la convocatòria. Al cap d'uns dies, l'Ajuntament va reobrir el procés de licitació. Si l'Ajuntament decideix avui que la proposta de l'empresa reuneix els requisits mínims, haurà d'estudiar-la més a fons i elaborar informes tècnics que corroborin que el projecte de Belsam Esports compleix les bases demanades pel municipi.
www.vilaweb.cat
Punt 7- 25-01-06
Cubelles accepta la proposta de l'empresa que aspira a construir el complex hoteler i esportiuM.L.. Cubelles. L'Ajuntament de Cubelles va acceptar la proposta presentada per l'empresa Belsam Sports per construir el complex hoteler i esportiu del municipi, ahir al migdia. La mesa de contractació, de la qual formen part membres del govern i de l'oposició, va donar el vistiplau a l'empresa després d'obrir les pliques i comprovar que la documentació s'ajusta a les demandes que exigia el concurs convocat pel municipi. A partir d'ara, els serveis tècnics de l'Ajuntament hauran d'emetre un informe que «estudiï en profunditat» la proposta de l'empresa, per decidir si finalment s'encarrega d'executar el projecte, segons explica l'alcalde, Josep Marcillas. El cap del govern local sosté que aquest procés durarà «un mes i mig». «Volem tenir la seguretat que el projecte satisfà les nostres condicions», hi afegeix l'alcalde. Marcillas apunta que «al govern i a l'oposició hi ha l'interès que el projecte pugui tirar endavant». «El poble ho necessita», destaca l'alcalde.Belsam Sports ha estat l'única empresa que aspirava a guanyar el concurs convocat per l'Ajuntament de Cubelles. El projecte preveu la construcció a la Mota de Sant Pere d'un hotel de quatre estrelles i de 180 habitacions, i un pavelló esportiu, pistes de tennis i una piscina coberta, entre altres instal·lacions. L'equip de govern valora la inversió, que haurà de ser ín tegrament privada, en 28 milions d'euros.
www.vilaweb.cat
Cronologia Conplex esportiu 2ª part
- Dijous 26 Gener 2006 - CUBELLES
Via lliure al projecte del complex poliesportiu i hoteler de la Mota de Sant Pere

El projecte per a la construcció d’un complex hoteler i esportiu a la Mota de Sant Pere torna a prendre embranzida. L’empresa Belsam Esports, l’única que s’ha presentat al concurs d’adjudicació del projecte, serà amb tota probabilitat l’encarregada de tirar-lo endavant. A diferència del que va succeir el passat mes de novembre, la mesa de contractació reunida els dies 19 i 24 de gener ha comprovat que l’empresa compleix els requisits demanats, "tant tècnicament com econòmicament", apunta Miquel Àngel López, regidor d’Esports. "Ara només cal fer un informe per estudiar bé tots els documents i veure si s’adapten exactament al plec de condicions", explica. L’Ajuntament encara té tres mesos per fer-ho, tot i que la intenció és que es resolgui abans d’aquest termini, segons el regidor. El concurs, obert per l’Ajuntament el 27 de juny, va quedar desert al novembre, ja que l’única empresa que s’havia presentat per ser la concessionària del complex (la mateixa que ho ha fet ara) no complia amb els requisits exposats a les bases. Al novembre, després d’obrir-se el primer sobre de les pliques presentades per aquesta empresa licitadora, la mesa de contractació va comprovar que econòmicament no arribava a cobrir l’import del pressupost per fer l’obra. Tot i això, l’empresa va presentar un aval bancari, però ho va fer quatre dies més tard de la data límit. Després d’això, l’Ajuntament va decidir reobrir el procés i fer una nova convocatòria de concurs públic, que ara s’ha resolt.
www.vilanovadigital.com

13.4.06

Cronología .Complex esportiu - 1ª part

31-12-04 Penedès. El govern de Cubelles convocarà un concurs a principis del 2005 per construir un complex esportiu El projecte inclou una piscina coberta, pistes de tennis i un complex hoteler MÍRIAM DE LAMO . Cubelles El govern local de Cubelles ja ha fet el primer pas per construir un complex esportiu i un hotel a la Mota de Sant Pere. Els grups que componen el pacte de govern estan elaborant les bases per poder convocar un concurs públic, amb l'objectiu que una empresa privada es faci càrrec de la inversió, l'execució de les obres i la posterior gestió. Una piscina i pistes de tennis cobertes i a l'aire lliure són algunes de les instal·lacions que preveu el projecte.Els grups de l'equip de govern (Entesa per Cubelles-PSC-Iniciativa per Cubelles-ERC) estan «estudiant la proposta i elaborant les bases per convocar el concurs públic», que està «en una fase molt elaborada», segons explica l'alcalde, Josep Marcillas. La nova instal·lació estarà situada al solar de l'antiga discoteca del municipi, on es troba la sala multiusos de la Mota de Sant Pere. El projecte inclou una piscina coberta de competició, pistes de tennis -a l'aire lliure i cobertes- pistes de pàdel i un complex hoteler. «Hi ha prou espai perquè siguin unes instal·lacions àmplies», explica Marcillas.Concurs públicL'equip de govern preveu convocar el concurs públic de construcció del complex a principis d'any «per poder desenvolupar-lo com més aviat millor». Les empreses que s'hi presentin hauran de seguir les directrius marcades per l'Ajuntament del municipi a l'hora de presentar les seves propostes.«Aquesta serà una instal·lació de gran envergadura», assegura Marcillas. Segons l'alcalde, abans que s'acabi aquest mandat el complex «ha d'estar en marxa i s'ha de poder utilitzar». «El porjecte pot construir-se en dues fases», sosté el cap del govern local, que deixa clar que per a l'Ajuntament el complex esportiu «és prioritari». «La piscina és una necessitat de la població», afirma Josep Marcillas. «No cal dir que el projecte representarà per al municipi aconseguir unes fites molt importants, com són el fet de gaudir d'una zona hotelera i, per descomptat, disposar d'una piscina pública», hi afegeix.Abans que comencin les obres, l'Ajuntament preveu canviar d'ubicació l'espai multicultural a un espai alternatiu del municipi. Ara, a l'antiga discoteca s'hi celebren activitats durant tot l'any, com la xatonada popular, i els actes de carnaval, així com festes per a joves i concerts, entre altres.Ja fa dos anys que a Cubelles es parla del complex esportiu del municipi. El juny del 2002 va saltar la notícia que un grup d'inversors russos, amb l'exnedador olímpic Vladimir Salnikov, establert al municipi, com a cap, estava interessat a finançar el projecte. Ara, però, l'Ajuntament aposta per convocar un concurs públic, a què podran presentar-se tot tipus d'empreses. Fa dos anys, el cost de les instal·lacions esportives va pressupostar-se en dotze milions d'euros. http://www.vilaweb.cat/
Un projecte ambiciós. Josep Marcillas qualifica la construcció de la zona turística i esportiva del municipi com «un projecte molt important i ambiciós» per a Cubelles. «Ens donarà prestigi i marcarà certa diferència en la promoció del poble», assegura l'alcalde. El cap del govern local també destaca el «consens amb les forces polítiques, que han col·laborat a trobar un projecte aprovat per unanimitat». Els grups del govern i de l'oposició van elogiar el projecte durant el ple. Regidors com Joan Albet (CiU) confien que «les instal·lacions esportives tinguin preferència davant les hoteleres». La regidora Mònica Miquel (ICV) va destacar el «treball en equip» que ha estat necessari per tirar endavant el projecte, i va afegir que l'aprovació per unanimitat del concurs ha estat «un moment històric» del municipi.
www.vilaweb.cat
28-06-05

El ple aprova per unanimitat dels regidors assistents el concurs per a la construcció d'una zona hotelera i esportivaL'equipament, amb una inversió propera als 30 milions d'€ (aproximadament 5.000 milions de pessetes), es construiria als terrenys que, parcialment, ocupa la Sala Multiusos La Mota.

Tots els grups polítics amb representació municipal, amb l’excepció d’Iniciativa per Cubelles que no va assistir al ple, van aprovar en un ple extraordinari el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques que regiran l’adjudicació, mitjançant concurs, procediment obert, tràmit ordinari, de la concessió administrativa d’un terreny de domini públic municipal per a la construcció d’un complex mixt de caràcter esportiu i hoteler i obertura del procediment de licitació. Es tracta, en paraules de la majoria de portaveus polítics, d’un “moment històric” per a la vila de Cubelles, pel que representa una inversió d’un 28 milions d’€. Josep Marcillas, Alcalde de Cubelles, va obrir el ple explicant l’objecte de l’adjudicació. “Es tracta de l’adjudicació de l’ús privatiu d’un terreny municipal per fer unes instal·lacions esportives, un hotel i un pavelló polivalent que substitueixi la Sala Multiusos, que seria enderrocada”, va explicar l’alcalde. L’equipament municipal es troba al carrer Pla de Sant Pere, just al darrera del Poliesportiu Municipal, on actualment hi ha la Sala Multiusos La Mota. Segons Marcillas, el plec de clàusules estableix una inversió propera als 30 milions d’€, que contemplarà, com a mínim, la construcció d’una piscina coberta, 2 pistes de tennis cobertes, 2 pistes de tennis descobertes, un complex hoteler de 4 estrelles amb 180 habitacions, i un pavelló polivalent que substitueixi la pèrdua de la Sala Multiusos.El projecte va néixer la passada legislatura arran d’una iniciativa privada per fer un Centre d’Alt Rendiment en natació i tennis. La importància del projecte ha fet que el procés d’elaboració del plec de clàusules hagi estat llarg i hagi requerit, entre d’altres, d’un Pla de Viabilitat. Aquest document, després d’estudiar el potencial de la proposta, va concloure que “el projecte és innovador i ambiciós”, que existeix la “suficient demanda per cobrir l’oferta” i que representa un “nou element dinamitzador pel municipi”. A més, segons va explicar l’Alcalde, el projecte és “viable, possible i rendible”. Malgrat els inicis de la proposta, Josep Marcillas va voler destacar, com van fer després la resta de portaveus municipals, que aquest és “un projecte municipal, que es va iniciar la passada legislatura i que, de ben segur, seguirà la propera”. Per això va voler agrair la tasca dels Serveis Tècnics, Serveis Jurídics i Serveis Econòmics municipals, que “han fet un plec de clàusules que garanteix la participació oberta en la licitació de tothom”. Igualment, va assegurar que els grups amb representació municipal “han participat d’aquest projecte, aportant millores”. L’Alcalde cubellenc va voler “agrair” aquest participació.El nou equipament mixt (esportiu i hoteler) ocuparà una extensió de 22.900 m2, en uns terrenys municipals cedits a 50 anys i que representaran una inversió d’uns 28 milions d’€. El plec de clàusules administratives i el plec de prescripcions tècniques s’exposaran al públic durant el termini de 30 dies, i posteriorment s’obrirà un període de presentació de propostes de quatre mesos. Entre els criteris d’adjudicació, Marcillas va destacar que es valorarà les millores en els elements constructius, econòmics, la reducció del temps de concessió, les millores socials, millores pel municipi...A més, s’estableix un cànon anual durant els 50 anys que, al final d’aquest període, suposarien uns ingressos de 2,8 milions d’€, incrementats amb l’acumulat de l’IPC anual.Les valoracionsTots els grups polítics assistents a la sessió plenària van voler valorar la proposta presentada al ple.Joan A. Rodríguez (ERC) va explicar que el projecte “ha evolucionat des de la proposta inicial d’un grup d’inversors de l’Europa de l’Est que volien fer un Centre d’Alt Rendiment (CAR) amb un ús molt privat, a un altre, el que presentem avui, molt consenuat per tots els grups polítics municipals”. El regidor republicà va destacar que “és un projecte que surt molt consensuat, malgrat que tots hauríem incidit més en alguns aspectes, però... això és el consens”.La regidoria del PP, Joana Navarrete, va ratificar els punts presentats per l’Alcalde i el regidor d’ERC. “És un projecte ambiciós i en el que hem de creure”, va explicar Navarrete, que va lamentar l’absència dels regidors d’ICb.El PSC, en veu de la seva portaveu Maria Lluïsa Romero, va mostrar-se a favor del projecte. “El projecte inicial”, va començar explicant Romero, “no s’avenia a les necessitats de Cubelles, i hem treballat per aconseguir uns equipaments perquè el municipi se’n beneficiï”. La regidora socialista va destacar, entre aquestes millores, la construcció d’una piscina adequada al que estableix la Generalitat per a un municipi de les característiques de Cubelles; l’accessibilitat de les instal·lacions; i l’ús d’energies renovables. Per al PSC, aquest projecte és “ambiciós i obert, i el fet d’aprovar-lo no representa un greuge per al poble, sinó que és un benefici en instal·lacions i llocs de treball”.Mònica Miquel, regidora d’ICV, va manifestar que “estem contents, perquè fa 10 anys que estem al govern, a l’oposició, i per primera vegada hem sabut fer una cosa tant important en benefici de la població de Cubelles”. La regidoria ecosocialista considera que aquest projecte és un èxit dels regidors, dels Serveis Tècnics Municipals i de la Secretaria General. “Això és un treball en equip”, va assegurar Miquel, que va afegir que “és un moment històric, perquè portem a terme aquest projecte amb diner privat, com s’ha fet en altres municipis del Garraf i de Catalunya”.Joan Albet (CiU) va recordar que aquest projecte es va iniciar en la passada legislatura “en veure que els municipis de l’entorn evolucionaven amb la inversió d’empreses mixtes o privades”. A Cubelles, per Albet, calia fer alguna cosa similar perquè els ciutadans “tenim dret a gaudir d’uns equipaments que, amb recursos propis, l’Ajuntament no es podia permetre”. El regidor convertent espera que “les instal·lacions esportives tinguin preferència davant les hoteleres” i assegura que el projecte de Centre d’Alt Rendiment “era millor perquè garantia tenir una piscina olímpica (50x25 m) que ens donava un tret diferencial respecte a municipis com Vilanova i la Geltrú i Sant Pere de Ribes”.Finalment, per part de l’Entesa per Cubelles, Antonio Peregrina va destacar “la il·lusió que genera aquest projecte per als cubellencs i cubellenques”. El regidor de Promoció Econòmica va destacar, també, la importància de l’aspecte hoteler del projecte. “La construcció d’un hotel de 4 estrelles” va explicar Peregrina, “ens ajudarà a equilibrar l’oferta turística del municipi, basada en la segona residència, i ens permetrà fomentar la creació de llocs de treball directes i indirectes”.

www.skyscraperCity.com
- Dijous 30 Juny 2005 - CUBELLES

La Sala Multiusos s'enderroca per construir un pavelló poliesportiu i un hotel

El projecte de construir un complex hoteler i esportiu a la Mota de Sant Pere ja té via lliure després que el ple municipal donés el seu vistiplau dilluns passat. Tots els grups municipals, a excepció d'ICb, que no va assistir al ple, van aprovar durant la sessió les clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques per a l'adjudicació, a través de concurs públic, de la concessió administrativa d'un terreny municipal per construir aquest equipament. El centre, amb el qual es pretén donar un impuls econòmic, social i dinamitzador al municipi, tindrà una superfície de 22.900 metres quadrats i inclourà instal·lacions esportives i hoteleres, entre les quals hi hauran, com a mínim, una piscina coberta, dues pistes de tennis cobertes, dues més de descobertes, un pavelló polivalent i un hotel de quatre estrelles amb 180 habitacions.

www.vilanovadigital.com




11.4.06

Joan Rodríguez i Serra, escollit candidat d'ERC de Cubelles a les eleccions municipals del 2007
Per VD 10/04/2006 22:33:23
L'assemblea d'ERC de Cubelles s'ha celebrat aquest diumenge 9 d'abril precedida d'un dinar a la Masia Mas Trader de Cubelles. A les 4 de la tarda, la militància d'ERC de Cubelles procedia, tal i com ho reflexen els estatuts d'ERC, a votar la candidatura o candidatures a les eleccions municipals d'ERC.

El candidat proposat per l'executiva d'ERC de Cubelles ha estat Joan Rodríguez i Serra, que va tenir el suport per unanimitat dels militants assistents a l'Assemblea. El candidat va assegurar que les properes eleccions suposen un repte per ERC no solament pel que fa referència a les persones, sinó també per les comissions de treball que estan elaborant un ambiciós programa electoral que pretén recollir les inquietuds de la ciutadania de Cubelles. Joan Rodríguez i Serra, és regidor d'Acció Social i Sanitat de l'Ajuntament de Cubelles i vice-president del Consell Comarcal del Garraf, on a més de la presidència de l'àrea de serveis personals n'és el portaveu comarcal. Rodríguez i Serra té 40 anys, és educador social i afeccionat a la muntanya.

www.vilanovadigital.com
Urbanismo > el Mundo ¿Qué es una cesión de suelo? > Se entiende por cesión de suelo el porcentaje de aprovechamiento urbanístico que el promotor tiene que entregar al Ayuntamiento correspondiente en el momento de hacer una operación urbanística. Este terreno pasa, en ese momento, a formar parte del patrimonio público. > En teoría, este patrimonio debe destinarse a vivienda protegida o, en su caso, a actuaciones consideradas de interés social -como centros escolares, ambulatorios, instalaciones deportivas, un palacio de congresos...-. Pero, en la práctica, lo que puede ocurrir y, de hecho, según algunas fuentes del sector, es lo más habitual, es que ese suelo procedente de las cesiones se utilice para fines distintos a los sociales previstos. «En muchos casos, los ayuntamientos venden ese suelo cedido a los promotores», explican desde un Gobierno regional. En cuanto al porcentaje, la actual Ley del Suelo marca que la participación de las autonomías en las plusvalías del suelo sean del 0% al 10%, si bien son los municipios los que tienen la última palabra. El texto de la que podría ser la nueva Ley del Suelo permite que en la legislación regional se amplíe esta horquilla hasta un máximo del 20%, en algunos casos.
El PSOE de La Algaba denuncia que el Ayuntamiento "regaló" 14.000 metros a una empresa a cambio de una guardería

A24 17/01/2006.- El PSOE de La Algaba (Sevilla) denunció ayer la operación urbanística realizada por el equipo de gobierno municipal --IU, PP e Iniciativa Algabeña-- ante "la cesión casi gratuita de 13.947 metros cuadrados de unos terrenos municipales a una empresa privada para la construcción de viviendas de lujo, imponiendo como contraprestación la promesa de la construcción de una guardería, que la Junta de Andalucía ya iba a construir de forma gratuita con el único requisito de cesión del suelo necesario para la edificación del centro infantil". El portavoz del grupo municipal socialista en el Ayuntamiento de La Algaba, José Agüera Murillo, dijo que "se ha privado a la juventud de nuestro municipio de 74 viviendas sociales, tal y como se había anunciado sobre el terreno y empezado a proyectar antes de este gobierno de coalición". "Ahora --argumentó Agüera Murillo-- los carteles se han quitado del terreno donde estaban previstas las viviendas para los jóvenes y se ha empezado la construcción de viviendas de lujo a la que la juventud tendrá más difícil su acceso". Añadió además que "el Partido Popular es quien gestiona el urbanismo en La Algaba, así que no debe extrañar, si el PP es consecuente consigo mismo, quién se beneficiará de la cesión de los terrenos donde se ubicaba la feria del municipio". El líder socialista lamentó que "además de robar ilusiones tanto Izquierda Unida, tan progresista en teoría, como el Partido Popular, hayan tomado una decisión doblemente errónea, contra los jóvenes de La Algaba, por una parte, y contra la totalidad de la población, por otra, al ceder los terrenos de la feria sin tener una alternativa de suelo para la celebración de estas fiestas" La preocupación del PSOE por la cesión del Hoyo Barrero a intereses privados en la construcción "es proporcional al papel que está jugando Iniciativa Algabeña, con las actitudes de su portavoz, Isabel Torres, en el gobierno de coalición", se dijo. Los socialistas aseguraron que no entienden la política urbanística que permite el alcalde, José Luis Vega Romero, "dejando que la sospecha de la especulación y el tráfico de influencias campe a sus anchas por las dependencias municipales y por el término municipal de La Algaba". "La sucesión de recalificaciones urbanísticas que está llevando a cabo el equipo de gobierno municipal, curiosamente, coincide con las visitas al municipio de un conocido empresario, Eusebio Gaviño, presuntamente relacionado con tramas políticas y urbanísticas que están en los tribunales, como el llamado "caso Camas". Los socialistas algabeños sospechan de "la existencia de acepción de personas por parte del gobierno municipal que encabeza el alcalde y de forma especial en los asuntos urbanísticos de La Algaba, en manos de Pedro Agüera Gallardo, del Partido Popular". El grupo municipal socialista, en comisión informativa del pleno, pidió explicaciones al concejal de Urbanismo Pedro Agüera Gallardo, obteniendo por respuesta que "los constructores están ejerciendo una gran presión sobre el gobierno local", según explicó el portavoz del PSOE. Concesión de licencias El líder socialista admitió "no salir de mi asombro cuando se justifican ciertas acciones urbanísticas en la necesidad de que el Ayuntamiento de La Algaba documente la concesión de licencias de obras como una garantía para que entidades financieras concedan préstamos y créditos a ciertos constructores". El portavoz socialista en el Ayuntamiento algabeño señaló que "incluso se ha puesto a disposición de empresarios de la construcción una finca cuyo suelo tenía reservado el Ayuntamiento para viviendas, Los Viergos, al lado del cementerio nuevo". "Las modificaciones denominadas puntuales que está haciendo el equipo de gobierno es la manera habitual que tiene de hacer las cosas para escapar de una planificación y fiscalización adecuada de la política urbanística que necesita La Algaba", sostuvo Murillo. El edil socialista añadió que "cuando se opta por vías rápidas con informaciones opacas es que suele haber trasfondos oscuros con beneficiarios dudosos y enriquecimiento ilícito", se apostilló. www.andalucia24horas.com
L'Espanya eterna Adéu a un ministre al pati d'armes

Toqui una altra vegada l'himne, 'minijtro' Pepe

POLÈMIC · El patriota Bono va arribar pidolant una medalla, després va trinxar l'Estatut i va regatejar amb Montjuïc i ara plega sentint-se "encara més profundament espanyol"
Ferran Casas
Bono n'ha tingut prou amb dos anys a Defensa per deixar-hi petjada. Se sabia que era un patriota estil Don Pelayo, però no fins al punt que s'ha constatat i que ha fet que alguns el consideressin l'aliat del PP al govern espanyol. Va arribar al ministeri amb una presa de possessió esperpèntica en què va protagonitzar un espectacle oral surrealista en què semblava imitar-se a ell mateix en els guinyols acompanyat d'una beautiful people que formaven personatges com Pedo J. Ramírez, Antonio Gala, Concha Velasco o Raphael. Pocs dies abans de ser ministre es va condecorar -la polèmica el va fer renunciar a la medalla- i, de forma grotesca, va fer desfilar plegats un falangista i un republicà el 12 d'Octubre. S'ha passat dos anys carregant a tort i a dret contra l'Estatut i predicant la indissoluble unitat de la nació espanyola, ha dut als tribunals un articulista de l'AVUI després de confondre militars i golpistes i ha tret de polleguera els partits catalans regatejant amb el Castell de Montjuïc, que Zapatero va prometre tornar a Barcelona. La llista és inacabable i tremenda.
Ahir va marxar en un acte militar amb discursos d'allò més tronats al pati d'armes del Palau de Buenavista. Va proclamar que cada dia que passa, com si fos un gremlin en mutació, se sent "més profundament espanyol" i va donar una última ordre a "soldats, mariners, guàrdies civils, ciutadans i periodistes". No va ser altra que un "cridin amb mi: visca Espanya". Aquest cop, a diferència del que va passar al Ferrol, no va caldre arrestar el relator per no haver exigit respecte als presents.
En el to moralista que sempre gasta, Bono va tenir paraules "de gràcies i perdó" per als militars, el rei i Zapatero. El ministre, que va rebre un banderí amb la bandera espanyola com a regal de la cúpula militar, va sentir fins a quatre vegades l'himne espanyol en un acte que no va durar ni una hora. La banda devia acabar-ne tipa.
El discurs de Sanz no es va quedar curt. "Has passat llargues vigílies als despatxos fins a l'alba", li va engaltar, abans d'admetre que cap civil com ell "ha pronunciat tants cops Espanya i s'ha emocionat tant davant la bandera". El militar, que va reivindicar "la història i la glòria de l'Espanya eterna", va admetre haver necessitat quaranta anys de carrera per trobar algú com Bono, "que faci de la lletra dels himnes militars la seva guia vital". Quasi res.
www.avui.cat
Ara Bono, després Chaves
El cessament de José Bono com a ministre de Defensa va ser una bona notícia per a Catalunya, per a Espanya, per al món i per a la possible arribada aquí d'un socialismo liberale -per usar l'expressió de Carlo Rosselli (1899-1937)- avui encarnat per Tony Blair.
En el si del PSOE, Bono és un guerriller espanyolista, reaccionari, antiliberal, tronat i gens il·luminat per l'Esperit Sant. Dins el mateix partit hi ha un diguem-ne exèrcit del mateix caràcter, però ben organitzat i més perillós. El seu cap és Manuel Chaves.
Chaves és el virrei d'Andalusia, la zona de l'Estat amb més escàndols de corrupció. L'organització del PSOE que domina pot recordar el sinistre Partit Revolucionari Institucional de Mèxic.
Quan fets impresentables com els de Marbella i els de l'estafa a la Seguretat Social es situen en un conjunt coherent, s'ha de parlar de sistema. Cal emmarcar-ho en una política d'assistència que converteix els andalusos en éssers captius. Això darrer és el mateix que pateix el món cultural català.
A Madrid, al País Valencià, a Catalunya, a Galícia (ho escric en un ordre gens arbitrari), així com arreu de l'Estat i afectant tots els partits, hi ha corrupció. Però també hi ha sectors que en queden al marge. A Andalusia tot porta a pensar en un mal instituït i articulat.
En l'actual govern hi ha dos grans ministres que odien la corrupció. Són Pérez Rubalcaba i Solbes. La caiguda de Bono els afavoreix. Ara cal eliminar el rei dels inútils (Moratinos) i continuar avançant en profunditat en el front obert a Andalusia. Que així sigui, pel bé dels andalusos i de tots.
Alfons Quintà
Advocat i periodista

www.avui.cat

10.4.06

Urbanismo y alcaldes
José María Moreno García - Madrid
EL PAÍS - Opinión - 07-04-2006

Estoy totalmente de acuerdo con el artículo de Enrique Gil Calvo, en la edición del 3 de abril de 2006 sobre el tema de reformar la Constitución para quitar tanto poder que tienen actualmente los alcaldes en los municipios. Sería la solución para acabar con tanto desastre urbanístico, con tanta corrupción, con tanto enriquecimiento de gente sin escrúpulos. Cualquier modificación del uso del suelo, incluso cualquier licencia de obra de una mediana importancia, debería centralizarse en el Estado. Todo lo contrario que ocurre ahora que cada vez se dispersan más las competencias en determinadas materias. Así evitaríamos que gran cantidad de personajes que se presentan a las elecciones municipales sólo por intereses propios, tanto en grandes pueblos como en pequeños, dejaran paso a personas que realmente les importe el pueblo. Seguro que en algunos sitios no se llenarían las listas como ahora.
No creo con suficiente valentía a los dos grandes partidos para intentar una reforma como ésta. Tampoco creo que sepan ni una cuarta parte de lo que hacen sus concejales o alcaldes en muchos pueblos. Como mucho les habrán dado un apretón de manos o una llamada de felicitación sin importarles que conviertan en territorios feudales muchos municipios de España. Quizá con esta reforma aflorarían personas honradas y capaces que les interesa la buena marcha de un pueblo. Es decir, buenos políticos. Quizá por eso no interese.
www.elpais.es
Ara tots voldran ser Judes
Passa-ho!
Iu Forn
I ara va i apareix un evangeli escrit el segle IV que diu que Judes era realment un tros de pa beneït. Segons explica el text ara reconstruït, lliurar Jesucrist als senyors dolents era una missió divina que no podia quedar en mans de qualsevol. I com que Judes era el deixeble en qui Jesús tenia més confiança, doncs li va tocar a ell. Guaiti vostè quina gràcia, escrius la història de la humanitat i, a canvi, t'ho paguen convertint el teu nom en un insult.
Total, que a partir d'ara dir-li a algú que és un Judes serà un elogi. Significarà que ens referim a una persona disposada a sacrificar-se en nom d'un bé superior intangible. Com pot imaginar, la classe política catalana fa cua al Registre Civil per canviar-se el nom. Ara tots (i totes) volen dir-se Judes.
A Judes Maragall ja no li importa passar a la història com algú que aguanta el tripartit per evitar la jubilació política. El seu evangeli dirà que realment ho fa perquè Catalunya pugui desenvolupar aquest fantàstic Estatut sense les sempre molestes sotragades electorals. El mateix passa amb Judes Mas. Ell no va pactar l'Estatut amb en ZP com a estratègia per convertir-se en president de la Generalitat, no. Ho va fer perquè era l'única forma de desencallar la negociació. Judes Carod i Judes Puigcercós poden dur sobre les espatlles l'estigma que se'ls consideri capaços de votar en cada moment del procés estatutari que si, que no o abstenció només per salvar la cadira. I poden dur-ho perquè d'aquí a un temps se sabrà la veritat. Cada un dels dos escriurà la seva. De la mateixa manera, Judes Saura es sacrifica només per la nostra felicitat i Judes Piqué defensa el no a l'Estatut a contracor i només perquè hi hagi una miqueta de diversitat i no tothom defensi el sí.
I l'Estatut què en diu de tot això? Escoltem-lo: "Per si de cas, a mi no em diguin Judes. Posats a triat, prefereixo Pepito. Pepito Estatut".
www.avui.cat
Bruselas expedientará a España por incumplir el Protocolo de Kioto
NO DIO LOS DATOS DE EMISIÓN DE 2004


La Comisión Europea ha abierto un procedimiento de infracción contra España por haber incumplido dos de los compromisos que adquirió con la firma del Tratado de Kioto. Entonces, España se comprometió a informar sobre las cantidades emitidas de gases de efecto invernadero, así como el número de emisiones a que tiene derecho en el período 2008-2012. España tenía plazo hasta el 15 de enero para cumplir las exigencias de Bruselas, pero tras su incumplimiento será expedientada por la Comisión.

(Libertad Digital) España es uno
de los cuatro países europeos (con Luxemburgo, Italia y Alemania) que no ha
presentado los datos sobre la cantidad de emisiones de gases de efecto
invernadero correspondientes al año 2004, para lo cual tenían de plazo hasta el
día quince de enero. La Unión Europea se comprometió a una rebaja en las
emisiones del 8 por ciento sobre las de 1990, con distintos compromisos para
cada país. España podía aumentar sus emisiones de CO2 hasta un 15 por ciento.
Sin embargo, nuestro país registró ya en 2003 un aumento de las emisiones del 40,62
por ciento. El Ministerio achaca el retraso a "dificultades
excepcionales" para recopilar los datos.

Medio Ambiente incluso prevé, en un informe enviado a Naciones
Unidas, que las emisiones de CO2 de España supondrán un aumento del 49 por
ciento sobre las registradas en 1990 en el año 2010, es decir, a mitad del
período 2008-2012 para el que está previsto el cumplimiento de Kioto. Ello
quiere decir que el propio ministerio prevé que España incumplirá el tratado, a pesar de que cuesta no
menos de 20.000 millones de euros, de 611.000 a 708.000 empleos y en torno a
dos puntos de inflación. A ello hay que sumar los costes de la deslocalización:
empresas que no pueden hacer frente a los costes de Kioto y se van a los
numerosos países (India o China entre otros) que no forman parte del tratado.

El otro incumplimiento del Gobierno español, y por el que también
se le abrirá expediente, se refiere a las cantidades atribuidas para el período
2008-2012. Esta información es importante, porque con ella se pone en marcha el
mercado de derechos de emisión. El Ministerio de Medio Ambiente reconoce que
envió un informe, pero que era incompleto ya que no contaba el inventario de
emisiones para el período 1990-2004 ni con "algunas decisiones relativas
al uso de los sumideros de carbono".

Los países invocados disponen ahora de un plazo de dos meses para
dar una explicación, y en virtud de esta respuesta la Comisión decidirá si enviará
o no un dictamen motivado a las autoridades de este país, que es el paso previo
a la denuncia ante el Tribunal de Justicia de la UE.
www.libertadigital.com
La Comisión Europea ha abierto un procedimiento de infracción contra España por haber incumplido dos de los compromisos que adquirió con la firma del Tratado de Kioto. Entonces, España se comprometió a informar sobre las cantidades emitidas de gases de efecto invernadero, así como el número de emisiones a que tiene derecho en el período 2008-2012. España tenía plazo hasta el 15 de enero para cumplir las exigencias de Bruselas, pero tras su incumplimiento será expedientada por la Comisión.
(Libertad Digital)
España es unode los cuatro países europeos (con Luxemburgo, Italia y Alemania) que no ha
presentado los datos sobre la cantidad de emisiones de gases de efecto
invernadero correspondientes al año 2004, para lo cual tenían de plazo hasta el
día quince de enero. La Unión Europea se comprometió a una rebaja en las
emisiones del 8 por ciento sobre las de 1990, con distintos compromisos para
cada país. España podía aumentar sus emisiones de CO2 hasta un 15 por ciento.
Sin embargo, nuestro país registró ya en 2003 un aumento de las emisiones del 40,62
por ciento. El Ministerio achaca el retraso a "dificultades
excepcionales" para recopilar los datos.

Medio Ambiente incluso prevé, en un informe enviado a Naciones
Unidas, que las emisiones de CO2 de España supondrán un aumento del 49 por
ciento sobre las registradas en 1990 en el año 2010, es decir, a mitad del
período 2008-2012 para el que está previsto el cumplimiento de Kioto. Ello
quiere decir que el propio ministerio prevé que España incumplirá el tratado, a pesar de que cuesta no
menos de 20.000 millones de euros, de 611.000 a 708.000 empleos y en torno a
dos puntos de inflación. A ello hay que sumar los costes de la deslocalización:
empresas que no pueden hacer frente a los costes de Kioto y se van a los
numerosos países (India o China entre otros) que no forman parte del tratado.

El otro incumplimiento del Gobierno español, y por el que también
se le abrirá expediente, se refiere a las cantidades atribuidas para el período
2008-2012. Esta información es importante, porque con ella se pone en marcha el
mercado de derechos de emisión. El Ministerio de Medio Ambiente reconoce que
envió un informe, pero que era incompleto ya que no contaba el inventario de
emisiones para el período 1990-2004 ni con "algunas decisiones relativas
al uso de los sumideros de carbono".

Los países invocados disponen ahora de un plazo de dos meses para
dar una explicación, y en virtud de esta respuesta la Comisión decidirá si enviará
o no un dictamen motivado a las autoridades de este país, que es el paso previo
a la denuncia ante el Tribunal de Justicia de la UE.
www.libertadigital.com
Esquerra es blinda per no votar amb el PP
Redacció
Esquerra Republicana blindarà les esmenes que presentarà per evitar coincidir en les votacions amb el PP en el tràmit de reforma de l'Estatut al Senat i evitar també d'aquesta manera que una coincidència no desitjada amb els populars alteri les previsions de celebrar el referèndum el 18 de juny.
La línia de treball d'ERC serà la presentació de grans blocs d'esmenes que no permetin al PP afegir-s'hi per motius tàctics. Segons fonts parlamentàries citades per l'agència Europa Press, l'objectiu dels republicans és aconseguir plasmar les seves discrepàncies amb el text aprovat pel Congrés de Diputats i evitar al mateix temps el risc de bloqueig del tràmit parlamentari i complir així els terminis previstos. Aquest és el compromís que el secretari general d'ERC, Joan Puigcercós, va traslladar la setmana passada al primer secretari del PSC, José Montilla.
Atès que el PP té majoria al Senat, la coincidència de vot dels populars i els republicans podria impedir que la reforma de l'Estatut superés el tràmit de la cambra alta. ERC reitera que votarà no al Senat si el PSOE no fa gestos per aproximar posicions. No obstant, també s'ha mostrat disposada a no posar obstacles que en facin impossible l'aprovació final.
El calendari previst per a la tramitació al Senat estableix per al dia 20 el límit per a la presentació d'esmenes. El debat en sessió plenària se celebrarà el 10 de maig. Si no s'aprova cap esmena, ja no haurà de tornar al Congrés i es podrà referendar a les urnes pels votants catalans.
www.eldebat.com

8.4.06

NEIX UNA RÀDIO GITANA: VEUS GITANES!

En un dia tan assenyalat com el 8 d' Abril, Dia Internacional del Poble Gitano volem anunciar el naixement de la primera ràdio rom : Veus Gitanes, una ràdio que neix de la col·laboració de diferents entitats i dones de la comunitat gitana de la província de Barcelona. Veus Gitanes és una ràdio associativa, oberta i participativa que vol esdevenir un espai de representació i difusió de la cultura, idees i accions del poble gitano i especialment de la veu de les dones, motor de canvi de la comunitat.
Són molts els motius que ens han impulsat a la creació d'aquest nou espai de comunicació. La poca visibilitat i presència de les dones gitanes en els medis de comunicació tradicionals i sovint estereotipada n'és un molt important, però no l'únic. La necessitat d'un protagonisme de les dones en primera persona. És a dir, que les dones esdevinguin productores en el medi radiofònic creant opinió, reflexió i un diàleg constant, exercint el nostre dret a la comunicació. I la creació d'un espai de comunicació i diàleg entre cultures, que aporti cabuda a la pluralitat d'identitats, veus, pensaments i accions de les dones gitanes i del poble gitano.
Veus gitanes, Rromane Glasura és un mitjà nou de comunicació des del poble gitano i les dones que el representen per a tots i totes. Veus gitanes gaudirà d'una veu pròpia amb la que poder explicar en primera persona el que representa avui en dia la cultura gitana a Catalunya, lluny de l'ús d'estereotips, tòpics i prejudicis sobre les qüestions relacionades amb la comunitat gitana.

Sintonitza amb nosaltres a : www.vocesgitanas.net
Telèfon contacte: 600253505

Sastipen Tali,
(salut i llibertat!)

Veus Gitanes
Vilanova i la Geltrú

Un llarg i tens ple municipal acaba amb la marxa dels regidors de CiU

El ple municipal d'aquest dilluns, que ha acabat amb l'abandonament del saló de plens per part dels regidors de CiU, ha demostrat que l'estratègia preelectoral s'ha instal·lat ja en els grups polítics de l'Ajuntament. El ple va donar llum verda a un seguit de temes encallats des de fa anys: el col·lector d'aigües residuals del passeig Marítim, el conveni per construir una nova caserna de la Guàrdia Civil i una comissaria del Cos Nacional de Policia, l'inici dels tràmits per reubicar les indústries i tallers il·legals del polígon Gallina Blanca i la cessió dels terrenys de la Sínia de les Vaques per tal de construir el cinquè institut de secundària de la ciutat. En el capítol de mocions, se'n va aprovar una del PPC que reclama l'increment del nombre d'autobusos a Barcelona i una altra de CiU que demana una solució consensuada entre els grups per als problemes d'estabilitat de l'ampliació de l'Ajuntament. CiU va posar contra les cordes l'equip de govern en la moció en que demanava la reprovació de l'Incasol per haver-se compromès a dur a terme la requalificació dels terrenys de la Millera sense tenir competències per fer-ho. Es van viure també moments tensos en la nova petició de CiU per deixar en suspens la revisió cadastral. Però el moment de màxima tensió es va produir quan l'alcalde va donar la paraula al regidor de Serveis Socials, Josep Maria Lahosa, perquè expliqués les actuacions portades a terme en matèria de mesures penals alternatives. Tot i que el secretari municipal va afirmar que aquesta intervenció s'ajustava a la llei, els regidors de CiU van abandonar el ple en protesta.

(La millor informació sobre el ple municipal a l'edició en paper del Diari, aquest divendres: els principals punts de l'ordre del dia, les polèmiques, les explicacions posteriors al ple, les mocions, les claus i l'anàlisi sobre la política municipal. Per entendre allò que passa).
www.diaridevilanova.com

7.4.06

Ràdio Cubelles retrà homenatge a Víctor Alari.
El lliurament de premis del desè Concurs de Contes i Narració breu "Víctor Alari" prepara un recital de poemes musicalitzats d'Alari
Ràdio Cubelles dedicarà especialment el 10è Concurs de Contes i Narració Breu “Víctor Alari” ha retre homenatge al primer director de Ràdio Cubelles, Víctor Alari en el desè aniversari de la seva mort. L’espectacle Infantil Dansamón! obrirà l’activitat festiva dissabte, 22 d’abril, a dos quarts de sis de la tarda a la plaça del Centre Social. Es tracta d’un acte adreçat als infants que gaudiran d’un espectacle amb cançons i danses d’animació i del món, a càrrec del Grup d’animació Corrandes.
Seguidament, a les set del vespre tindrà lloc el Lliurament de Premis del 10è Concurs de Contes i Narració Breu “Víctor Alari”, que enguany es celebrarà d’una manera especial, en homenatge al primer director de Ràdio Cubelles, Víctor Alari. Es farà un recital dels poemes d’en Víctor Alari, musicalitzats pel vilanoví Ton Dalmau.
En aquesta ocasió es repartiran 1450€ en premis distribuïts en les diverses modalitats del Concurs. La novetat d’aquesta edició del certamen és el Premi Especial “25 anys Ràdio Cubelles” i l’ampliació de les categories Infantil i Juvenil en el Premi Únic de Poesia. Pel que fa a la participació, enguany, s’ha vist novament incrementada amb més d’un centenar d’obres participants constatant l’èxit rotund que té cada any el certament. Malgrat que la categoria juvenil no acaba d’arrancar tant les categories infantils com la d’adults i, sobretot, la modalitat de Premi Únic de Poesia superen les expectatives d’un certament que cada any creix en interès i premis. Ràdio Cubelles
www.cubelles.com

6.4.06

Medi ambient
Greenpeace vol aturar el cultiu de transgènics
J.E.
L'Assemblea Pagesa de Catalunya, Greenpeace i la Plataforma Transgènics Fora van demanar ahir que s'aturi el cultiu de vegetals transgènics per una pràctica incompatible amb el manteniment dels cultius tradicionals i la producció ecològica. Segons un informe presentat ahir a Barcelona per aquestes organitzacions, el cultiu de blat de moro transgènic a Catalunya i Aragó (les regions amb més transgènics de tot Europa) s'està realitzant sense els controls necessaris i en perjudici de la resta de cultius, que poden quedar contaminats per pol·linització accidental.
Els grups ecologistes i de pagesos van denunciar, d'altra banda, l'existència de, com a mínim, quatre casos de camps experimentals de vegetals transgènics sense les autoritzacions adequades i van assegurar que una empresa catalana ha estat sancionada amb 1.200 euros per aquestes pràctiques.
De forma paral·lela, un grup de científics, agricultors i empreses del sector van presentar ahir a Madrid un informe en què asseguren que la coexistència entre cultius transgènics i l'agricultura ecològica "és possible". Segons aquest treball, mantenir una distància de seguretat i altres mesures tècniques eviten la contaminació dels cultius no transgènics.
Els dos informes van ser presentats ahir coincidint amb l'inici a Viena de la conferència de la Comissió Europea sobre el futur de la coexistència entre transgènics i no transgènics.
www.avui.cat
Jules Verne al Centre Social. Una exposició que recull la part més científica del pare de la ciència ficció. Una exposició que estarà oberta fins aquest dissabte
La regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Cubelles, conjuntament amb el Grup Editorial Everest, ha organitzat una exposició sobre la figura del escriptor Jules Verne:"Jules Verne, de la imaginació a la realitat". Una exposició que ja està inaugurada i que es pot visitar fins aquest dissabte 8 d’abril al Centre Social.
L’exposició vol destacar la part més científica de l’autor i que recollia en les seves obres, uns invents que encara estan presents en ple segle XXI.
A més, la mostra compta amb una important part audiovisual, que explica en format documental les diferents visions de la vida i obra de Jules Verne."Una exposició en principi orientada als més petits, i on les escoles del municipi ja han confirmat la seva visita", segons ha destacat la Consultora Institucional del Grup Editorial Everest, Mª José Roca.
L’exposició coincideix amb la recent celebració del centenari de la mort del genial escriptor. Ràdio Cubelles Dijous, 06-04-2006
www.cubelles.com
Educació i Joventut. Gran participació al curs de monitors .

S'està estudiant la convocatòria d'un nou curs per cobrir la llista d'espera que ha tingut aquest curs
El passat 1 d’abril va començar el Curs de Monitors/es d’Activitats de Lleure Infantil i Juvenil a l’Espai Jove, a càrrec de l’Escola de Formació “Traç”, autoritzada per la Secretaria General de Joventut. Aquest curs és el necessari per obtenir el diploma de Monitor/a d'Activitats d'Educació en el Lleure, homologat per la Generalitat de Catalunya.
La convocatòria ha estat un èxit i ja que s’han ocupat les 22 places disponibles. Fins i tot hi ha gent que s’ha quedat en llista d’espera. Des de la regidoria de Joventut s’està valorant la possibilitat d’organitzar un segon curs de monitors, davant del fet que molta gent s’ha quedat sense poder-hi assistir per manca de places.Departament de Comunicació Dimecres, 05-04-2006
www.cubelles.com

5.4.06

El pilot, l'avió, ERC
Marçal Sintes
Maragall, que un dia els amenaça i l'altre dia diu als que manen a ERC que no s'angoixin, que encara que facin botifarra a l'Estatut el tripartit tirarà endavant, el PSC advertint-los que pobres d'ells, Zapatero xocant la mà de Mas al Congrés com si fossin pivots dels Lakers, Zapatero fent esperar eternament Maragall abans de retratar-se junts, Maragall fent moixaines a Zapatero a Cornellà, on, líder del PSOE a part, qui va triomfar va ser la gran pubilla del PSC Manuela de Madre... Ha arribat un punt que el tripartit recorda molt aquells acudits en què sortia un avió, el pilot i uns passatgers de diferents nacionalitats -un francès, un alemany i un espanyol, per exemple-, i de cop l'aparell començava a fallar: primer un motor, després un altre... La gràcia estava en com es repartien els paracaigudes, perquè, esclar, de paracaigudes sempre en falten i no tothom es pot salvar... Fins aquí l'acudit. En la realitat política els passatgers també s'esbatussen mentre l'avió es precipita, però el pilot, que per moment sembla que es diverteix, crida que no passa res, que el trasto remuntarà... Potser sí que aquesta vegada tampoc no s'esclafarà, potser sí que sols lleparà el terra, malgrat tot, segur que la millor manera d'evitar la catàstrofe és asserenar-se i que els republicans afluixin, que en aquest cas significa el sí en el referèndum estatutari. Però: ¿com dir blanc allà on encara ara es diu negre antracita?, ¿com presentar com un coratjós servei a Catalunya el que encara ara es titlla d'obscena traïció al país i a la seva gent?... ¿Com sortir, en definitiva, de l'atzucac?
www.avui.cat
Boada afirma que Duran té el desig de ser ministre "des de que va fer la primera comunió".

El portaveu parlamentari d’ICV, Joan Boada, ha ironitzat davant les declaracions del Secretari General de CiU, Josep Antoni Duran Lleida, on deia que el seu partit arribaria al govern central i fins i tot tindria algun ministeri. Boada ha destacat que Duran “té un desig des de que va fer la primera comunió”, ser ministre, “no sé de quin ministeri, encara està per crear”. I ha afegit que el que fa Duran “és una carta constant als Reis Mags”.Boada també ha fet referència aquest dimarts, en roda de premsa al Parlament, a les declaracions d’aquest matí de Duran Lleida, on assegurava que el Govern hauria de demanar perdó per l’afer de les cartes de finançament d’ERC, per Boada és Duran qui hauria de “demanar perdó per ser cínic i tenir la capacitat d’enganyar a la ciutadania”, en referència al cas Turisme.
www.eldebat.com
Bargalló subvenciona el doblatge al català d'una pel·lícula eròtica amb 10.000 euros.

El departament de Presidència, que dirigeix Josep Bargalló, ha subvencionat amb 10.000 euros el doblatge al català d'un "relat eròtic per a dones" fet pel director de cinema porno Conrad Son, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat. Es tracta de la primera ajuda que la Generalitat concedeix a una pel·lícula d'aquest gènere i la subvenció en cobrirà l'edició, sincronització del so i els subtítols. Fonts de Política Lingüística han explicat que l’ajuda econòmica s'ha concedit perquè "encaixa" amb la llei i perquè la voluntat de la Generalitat és "no excloure d'aquestes ajudes cap pel·lícula per la seva temàtica". També, han destacat que és "la primera vegada que se subvenciona una pel·lícula eròtica". Per la seva banda, Conrad Son ha explicat que la pel·lícula en qüestió és un "relat eròtic per a senyores" que es titula "La mar no és blava” i de la qual se’n distribuiran 10.000 còpies. El director ha afegit que "abans de rebre la subvenció, va venir a veure-la Miquel Pueyo -secretari de Política Lingüística- i li va agradar molt".

www.eldebat.com
En Duran no vol pas ser ministre
Passa-ho!
Iu Forn
Josep Antoni Duran i Lleida parlant amb ell mateix davant d'un mirall. -Hola què tal, com estic? -Aquí mirant el futur de les carteres ministerials.
-Hi veig el perfil d'algun bon candidat?
-Home, amic Duran, el dubte ofèn...
-Hi veus un candidat català, oi?
-I amb accent de Lleida
-Amb poc pèl, no?
-I prim. Amb un aspecte atlètic, com d'anar molt al gimnàs...
-I elegant. Veig un ministre elegant...
-Exacte. I modern. Ha de tenir un toc d'informalitat molt estudiat per si ha d'anar a actes on sobra la corbata.

-Potser estic pensant en un look casual tipus Baqueira?
-Mira, m'ho he tret de la boca. Justament ara estava pensant que aquest hipotètic ministre hauria d'esquiar. I Baqueira és el lloc superideal per fer-ho, no crec?
-I també hauria de navegar...
-Bé, i de quin partit crec que hauria de ser aquest ministre?
-Sens dubte d'un partit d'ordre que, a la vegada, tingui plantejaments avançats.
-No cal que continuïs. Tu m'estàs parlant d'Unió...
-Per tant tenim un candidat a ministre català, amb accent de Lleida, poc pèl, elegant, esquiador, mariner i d'Unió. Doncs amic Josep Antoni, a mi no se m'acut ningú.
-A mi tampoc, però ara mateix li envio el currículum al ZP, per si de cas, oi que m'entenc?
-Sí, a veure si tot i tenir un retrat robot tan clar no cau en qui és el candidat idoni.
-Sort que jo no em postulo perquè si no, quins nervis!!!
-Imagina't, estar-se tot el dia enganxat al telèfon. Per cert, tenim cobertura, oi?
www.avui.cat
CDC y UDC se enfrentan por la alusión de Duran a la entrada de CiU en el Gobierno. Puig critica al líder democristiano por entender que ahora no es el momento de plantear la cuestión
La idea expuesta por Josep Antoni Duran Lleida de que había llegado el momento de que el catalanismo estuviese en el Gobierno fue criticada por Felip Puig, que cuestionó la oportunidad de plantearla. Ello abrió una disputa entre CDC y UDC.
Duran acusa a CDC de haber aprovechado el acoso judicial a UDC para desbancarle de la sucesión de Pujol

JOSEP GISBERT - 05/04/2006BARCELONACDC y UDC se enfrentaron ayer públicamente por la referencia de Josep Antoni Duran Lleida en su conferencia del lunes a que, tras la aprobación del nuevo Estatut, había llegado el momento de que el catalanismo entrase en el Gobierno. La oportunidad del planteamiento del secretario general de CiU fue criticada por Felip Puig (CDC), a quien replicó Antoni Castellà (UDC). Felip Puig, vicesecretario de CDC y portavoz de CiU en el Parlament, consideró que ahora no es el momento de hablar de la entrada de CiU en el Gobierno porque todavía "queda mucho camino por recorrer" y antes "hemos de ganar las elecciones, ser fuertes en Catalunya, ser necesarios en Madrid y ver si hay coincidencias". "Ya se verá en su momento", sentenció el dirigente de CDC, que no rechazó el planteamiento, pero que concluyó que "ahora, más allá de declaraciones, previsiones y pronósticos de futuro y de mirar la bola de cristal, lo que hay que hacer es gestionar bien el día a día" y aclarar con el PSOE conceptos que continúan en el aire como, entre otros, la amenaza de modificar la ley electoral para disminuir el peso de los nacionalismos o el desarrollo de la idea de España como Estado plurinacional. La crítica fue replicada por Antoni Castellà, vicepresidente de UDC, que aseguró que Felip Puig "no hace ningún bien a CiU". "En Unió ya estamos acostumbrados a que tenga estas salidas de tono cuando Duran tiene protagonismo", lamentó el dirigente de UDC, que recordó que "cuando Duran hace su reflexión sobre la gobernabilidad del Estado, está formulando una propuesta asumida por CiU", y que "hace pocos días Artur Mas expuso esta misma reflexión", lo que hace que "aún se entiendan menos las declaraciones de Felip Puig, ya que en aquel momento no dijo nada". "Son las cosas de Felip", concluyó Antoni Castellà parafraseando a Jordi Pujol, que para referirse a alguna de las propuestas atrevidas de quien fue secretario general de CDC, Pere Esteve, acuñó en su día la frase: "Això són coses d´en Pere". Felip Puig, además, también negó que CDC hubiera aprovechado el acoso judicial a UDC por los casos Pallerols y Turisme para desbancar a Josep Antoni Duran Lleida como candidato a suceder a Jordi Pujol, tal como ayer mismo denunció el propio secretario general de CiU en declaraciones a TV3. "Todas las fuerzas políticas sin excepción estuvieron jugando con este tema, CDC también", aseveró el líder de UDC, a lo que el dirigente de CDC replicó que "siempre hemos intentado que los errores de gestión se superasen" y atribuyó la acusación a "una nueva sensibilidad que ha aflorado en Duran con la primavera". El resto de los partidos censuró, por su parte, las "prisas" de Duran Lleida por ser ministro, excepto el PSC, que, aun admitiendo que no es el momento de hacer factible su "deseo", no dudó en darle crédito, a través de José Zaragoza, frente a las críticas de Felip Puig.
www.lavanguardia.es

3.4.06

La CUP reuneix dues-centes persones a la seva calçotada popular
Per Nota de premsa/ CUP 03/04/2006 15:23:55
Més informació
La Candidatura d’Unitat Popular de Vilanova i la Geltrú va organitzar una calçotada popular per anunciar que participarà a les properes eleccions municipals. La calçotada, celebrada el diumenge 2 d’abril, va ser tot un èxit de participació, amb més de 200 tiquets venuts. La CUP va anunciar quins són els seus objectius i principis polítics i va anunciar al convocatòria de l’Assemblea General, el dia 20 de maig.En el transcurs de l’acte polític, Quim Arrufat va explicar què és la CUP i per què no es defineix com un partít polític, sinó com un espai de treball polític unitari, transformador, rupturista i democràtic al pacte de silenci actual. LA CUP creu que la transformació social no serà possible sense una societat civil forta i organitzada. Eduard Pinilla va exposar els motius que han dut la CUP a prendre part dels propers comicis municipals: “no ens sentim representats per cap de les cinc forces polítiques amb representació”, “tampoc podem acceptar pactes de silenci ni que al ple es defensin”, “nosaltres defensarem els nostres objectius polítics independentment de quines forces polítiques li donin suport. Per la seva banda, Marc Ortiz va anunciar la convocatòria de l’Assemblea General de la CUP de Vilanova, on s’aprovarà el calendari del procés participatiu amb el qual es construirà el programa electoral. L’Assemblea haurà de determinar quina és la planificació i les estratègies durant l’any que manca per les eleccions, així com determinar com han de ser els vincles entre la CUP i les moviments socials. També va haver-hi la intervenció d’un representant de la CUP de Vilafranca i l’acte es va cloure amb un recital del cantautor Cesk Freixas.Des del passat diumenge ja està en funcionament el web de la CUP. L’adreça és www.cupvilanova.org
www.vilanovadigital.com
Los neumáticos no podrán tirarse a vertederos a partir de julio de 2006
01-01-2006

El Consejo de Ministros ha aprobado un Real Decreto sobre gestión de neumáticos fuera de uso para proteger el medio ambiente. A partir de julio de 2006 quedará prohibida la eliminación de este residuo mediante el depósito en vertederos.

Fuente: EUROPA PRESS
En rueda de prensa posterior al Consejo de Ministros, la vicepresidenta del Gobierno, María Teresa Fernández de la Vega, explicó que en el Real Decreto se establece la responsabilidad del productor y le obliga a elaborar planes de fabricación que prolonguen la vida útil de los neumáticos, faciliten su reutilización y el reciclado final de su uso .
Con ello, se garantiza la prevención y la correcta gestión ambiental de un residuo de enorme significación social, del cual se generan más de 300.000 toneladas al año, y se hace efectivo el principio de responsabilidad del productor. Los productores quedarán obligados a hacerse cargo de la gestión de los residuos derivados de sus productos y garantizar su recogida , ha anunciado De la Vega.
Aunque se trata de un residuo no peligroso, sus particulares características de no degradabilidad en la naturaleza o su alta capacidad calorífica, que dificulta su extinción en caso de incendios, entre otras, constituyen factores que aconsejan la adopción de una norma que los regule.
En 1999 la Unión Europea adoptó una directiva en la que prohibía la eliminación por depósito en vertedero de los neumáticos enteros a partir de 2003 y de los neumáticos troceados a partir de 2006. Esta Directiva se transpuso al derecho interno español a través de un Real Decreto de 27 de diciembre de 2001.
En el año 2001, y en aplicación de la Ley de Residuos de 1998, se aprobó el Plan Nacional de Neumáticos Fuera de Uso 2001-2006, en el que se preveía la elaboración y aprobación de un esquema económico para asegurar la correcta gestión ambiental de estos neumáticos.
El Real Decreto aprobado ahora culmina este proceso tendente a optimizar la gestión de los neumáticos fuera de uso, estimulando las medidas de prevención (alargamiento de su vida útil, recauchutado), promoviendo su reciclaje e incorporando al ordenamiento interno español el principio de responsabilidad del productor, uno de los más relevantes en la estrategia comunitaria sobre residuos.
www.ecodes.org

2.4.06

Existeix a Catalunya una Marbella?
Passa-ho!
Iu Forn
Corrupció a Marbella? Potser sí que n'hi havia una miqueta, però no tanta com sembla. Ja veurà. Diu que de 27 regidors que té l'ajuntament, 17 estan imputats en causes judicials. Molt bé, però per què ningú diu que hi ha ni més ni menys que 10 regidors que no estan imputats en cap causa? Quina mania a destacar només la part negativa de les coses. I només per fer mal...
Diu que l'alcaldessa volia fer unes reformes a l'habitació del nen i al final va gastar-se un milió d'euros en obres, incloses banyeres de 6.000 euros. Però a veure, qui no ha començat canviant el sofà i ha acabat construint-se un heliport al menjador? Et vas engrescant i una cosa porta l'altra...
Diu que a casa de la primera tinent d'alcalde, la sociata aquella que era l'assot d'un Gil, que li deia la Rubia, hi han trobat una bossa amb 60 milions de pessetes. ¿Ningú ha pensat que potser eren per pagar les despeses de comunitat?
Diu que al ple hi ha 8 formacions polítiques, quatre de les quals són grups mixtos fruit de les escissions provocades pels suborns. No, home (i dona), no. Això és pluralitat democràtica.
Diu que el responsable d'urbanisme tenia un elefant dissecat a casa. Bé, i jo pregunto: qui no té un elefant dissecat a casa?
Diu que a casa dels inculpats han aparegut sis quadres de Miró. Des de quan és delicte apreciar l'art?
Però si vol també li explico el cas d'aquell treballador d'una fàbrica que al cap de poc temps de ser elegit alcalde d'un petit poblet de la costa catalana ja tenia un Audi últim model a la porta de l'ajuntament. O que davant de casa estan construint un habitatge que té ben visible el dibuix de la famosa roda de carro, que no és altra cosa que el salconduit per evitar que la màfia et robi tota la maquinària de l'obra.
¿Potser la diferència entre els uns i els altres és que a Marbella han estat massa descarats?
www.avui.cat