3.8.09

M. Trives/Diari de Cubelles
Fa uns dies vaig llegir un article de Javier Marias que vaig guardar per revisar i avui una vegada revisat em sembla interessant recomanar i aportar algun que altre apunt . Durant molt de temps la publicitat de una colònia acompanyada del cos femení o la utilització de imatges provocatives en que la dona ha sortit només com fetiche eròtic es certament criticable i certament les denuncies per part de col·lectius de dones han donat resultat i aconseguit frenar. Ara entrem en un altre etapa,en que la dona sembla que es un pou de sorpreses intimes exposades i sota la mirada del espot publicitari. El que diu Javier Marias i en que no deixa titere con cabeza es raonat i val la pena fer-hi una reflexió. Moltes d’aquestes dones feministes o no com ell diu que posen el crit al cel potser per determinades imatges ,casualment solen ser també les que surten al carrer a demanar drets igualitaris ,justícia social i el no a les guerres i contra la violència de gènere,es passegen per places de mig món demanant la abolició de determinades lleis ancestrals , i arrisca’n la seva integritat física vegades ja que qualsevol gamarús o gamarusa que també en tenim a la palestra ,es permeti abocar qualificacions denigradores . El text i tractament del article per part de Javier Marias Marias es correcte i es per axó que recomanem fer-hi una ullada i de pas dir i evidenciar que tot el gènere humà pateix de determinats problemes fisiològics seria lo que pertocaria en la projecció dels espots i no projectar incisivament cap a les dones, ja que els homes també tenen flatulències, potser no tenen incontinència i si la pròstata un pel davallada,també pateixen de dentadures postisses com la majoria dels humans ,tenen hemorroides, tenen callositats als peus i colesterol a tope com qualsevol i diarrees estivals o tot l´any, ah ! i també varius a les cames i si aneu a la platja i trobareu bombes als turmells de qualsevol a la vora del mar ... etc. En fi tots som conscients que les campanyes publicitàries son destinades a fer-nos consumir productes la majoria amb poc resultats evidents ,el que no val es que novament la imatge de una dona sigui utilitzada ,ara no amb un top-less sota una palmera amb un pirulí a la boca ,es cert , pro ara tampoc val donar lloc a la publicitat del Vademècum ....una vegada més tornem-hi....

Llegiu ....
JAVIER MARÍAS - El País Semanal, 19 de julio de 2009