14.1.12



Rafeef Ziadah es una artista de la palabra hablada y activista canadiense-palestina. Su primer CD, Hadeel, está dedicado a los jóvenes palestinos que siguen volando cometas delante de los cazas F16 y que aún recuerdan los nombres de sus pueblos en Palestina y oyen el hadeel (sonido similar al arrullo de las palomas) sobre Gaza.

12.1.12

A Cubelles ...informacions puntuals


Daniel Guillem, nou inspector de la Policia Local

Procedent de la Policia local d’El Vendrell, cobrirà la baixa de Sebastià Rodríguez fins la nova convocatòria de la plaça
Daniel Guillem, nou inspector de la Policia Local
Cubelles - Seguretat Ciutadana
Font: Ràdio Cubelles

Unes rampes i plataformes condicionaran el camí que va al centre mèdic i el cementiri des del carrer Nou
Obres de millora a l’accés al CAP

Font : Radio Cubelles


Obertes les inscripcions a la Rua del carnaval 2012
Cubelles - Festes i Tradicions
Font: Ràdio Cubelles
Les places per a disfresses individuals, grups i carrosses són limitades

Font : Radio Cubelles


Nova programació a Ràdio Cubelles
Cubelles - Comunicació
Font: Ràdio Cubelles
Més informació, més directes i la presència al carrer són les apostes principals de la nova graella de l’emissora

10.1.12

Carmen, Carmen
¿Es el catalanismo un simple acento socialista o parte irrenunciable de la idiosincrasia del PSC?



Isabel Garcia Pagán



Un experto en demoscopia alineado con el socialismo catalán teorizó una vez sobre la influencia del árbol genealógico a la hora de decidir el voto. Decidió que si un catalán se apellida García y sus padres son de Murcia el sujeto en cuestión votaría indefectiblemente al PP. Una fórmula como otra cualquiera de ubicación política. Quizás la misma por la que si una se llama Carme, es catalana y quiere aspirar a liderar el PSOE, lo que hace es dejar que añadan una N a su nombre, vestirse de rojo y gritar a los cuatro vientos su origen familiar en Andalucía. Si además la aspirante proclama que el corazón del socialismo está en tierras andaluzas demuestra la voluntad, y la obligación, de ganarse el favor de la federación que aporta el 24% de los delegados (234 de los 972) que votarán al futuro secretario general del partido. Y de paso, contribuye a acabar de desorientar a sus compañeros del Partit dels Socialistes de Catalunya, ese partido en el que aún milita desde la distancia.

Pere Navarro tomó el mando de un new PSC que proclamaba lealtad al PSOE pero que se reservaba el derecho a discrepar –¡y hasta votar diferente!– del partido hermano. Y siguiendo esa cautelosa toma de distancias, el primer secretario de los socialistas catalanes no perdió ni un minuto en poner tierra de por medio con el aspirante Rubalcaba cuando defendió que el PSOE diga lo mismo en todas partes. Ahora la candidata CarmeN Chacón lleva al traste lo que quedaba de fantasía federalista en el imaginario del socialismo catalán. "Mi partido", el PSOE, sostiene la aspirante socialista, tiene que decir lo mismo en todas partes, aunque ella sí está dispuesta a tolerar "acentos". Gran concesión para sus compañeros catalanes.

Si hace unas semanas el PSC salió de su congreso sin una hoja de ruta clara para la nueva dirección, ahora corre el riesgo de que el cónclave de febrero del PSOE ahonde en su desubicación en el terreno nacional catalán. ¿Es el catalanismo un simple acento socialista o parte irrenunciable de la idiosincrasia del PSC? Navarro tiene claro que apoyará a Chacón –está por ver si se arriesga a poner los 101 votos del socialismo catalán en el mismo cesto–, pero eso no diluirá el 'problema de identidad de un partido que de cara a la galería catalanista se empeña en definir como simplemente fraternal su relación con el PSOE. ¿Se atrevería el PSC a discrepar con una de sus militantes siendo la líder de su partido de referencia español?

Chacón, la única socialista catalana que defendió en público la sentencia contra el Estatut, sabe que su punto débil por corregir en el PSOE es proceder del "incómodo" PSC. Las consecuencias son daños colaterales asumibles. Y en ese periplo no son pocos ni irrelevantes en la sede del PSC los que admiten que... Nicaragua, tenemos un problema.






Ni “fu ni fa”

gener 10, 2012
sixtemoral



Aquest antiga expressió castellana és la que defineix la posició que tinc a l’entorn de la pugna entre Rubalcaba i Chacón per dirigir el PSOE

Ben mirat em resulta indiferent qui acabi guanyant el combat per la Secretaria General del PSOE.

No perquè no hi tingui interès – relatiu certament- , però guanyi qui guanyi el matís es tant poc que ben bé podria dir-se que en l’aplicació pràctica de la política ni es notarà.

Rubalcaba definit com a jacobí però força compromès amb l’estatut.Chacón que som un “accent” en el conjunt de l’estat.

Un amb una derrota sonada a nivell d’Espanya i l’altra en una derrota més sanada encara a Catalunya – desprès d’haver obtingut la major victòria, diguem-ho també –

Hi ha per descomptat lectures més que interessades, per una Rubalcaba és només un possible dirigent de transició per raó d’edat i l’altre Cahcón amb un possible recorregut molt més llar per raó, també, d’edat. Però ni l’edat dóna credibilitat, ni l’edat dóna capacitat de gestionar el partit , ni els anys són garantia de guanyar la majoria socials prèvia a guanyar unes eleccions. L’edat no deixa d e ser un element exogen a la vàlua de les persones.


De tota manera l’anunci de la candidatura de Carme Chacón em fa entendre una mica més la defensa a ultrança i fins a extrems reconeguts de pressió de l’ esmena “martingala” coneguda com a Bustos-Ros sobre el grup parlamentari. No hi ha dubte que si el PSC hagués corregit l’anomalia històrica de no tenir grup segurament hagués llastat i molt la candidatura de Chacón.

Imagineu-vos per un moment el grup propi exercint la seva sobirania i votant en contra d’alguna de les decisions del PSOE amb una primera secretària del PSC. En fi suposo que ningú ho volia veure ni viure-ho.
Guanyi qui guanyi tinc la sensació de que poques coses variaran i el camí cap el federalisme seguirà carregat d’esculls i prevencions que a hores d’ara ja haurien d’estar superats de llarg.