28.5.10



I ara a ballar tot el cap de setmana !!!!!!!!!!!!!!!!!

Anar amb AVE ,tothom es felicita per la seva rapidesa i una certa comoditat. I es cert que molta gent ho prefereix a l´ hora de desplaçar-se i evitar l´ avió
Fa pocs dies un article de Quim Torrent dedicat a aquest mitja de transport, va ser recomanat a una tertúlia de radio. Mes tard un bon amic envia un enllaç per llegir la crònica i aquí la teniu es interessant el que diu.
Si son certes aquestes informacions de les despeses que suposa mantenir el cost del AVE potser caldria començar per aquí les retallades i esperar que la crisis passi per reprendre el seu servei en moments mes favorables al país .




INFRAESTRUCTURES


AVE: la ruïna de l'Estat


L'Estat ha gastat 50.000 milions en projectes que no tindran prou viatgers per pagar el manteniment de les línies Els Estats Units o França, molt més poblats, han descartat el model espanyol d'alta velocitat


Quim Torrent



El tren torna a estar al centre de les nostres vides, diu un dels nous anuncis de Renfe. I també en
en el centre del nostres problemes, s'hi podria afegir. L'empitjorament de la crisi ha agafat amb el peu canviat el govern espanyol, que, fins no fa gaires dies, presumia de ser el govern que més inverteix en ferrocarril d'alta velocitat del món. Però per molt que brillin els rails per on circulen els trens a 300 km/h cada vegada són més els que discuteixen que l'AVE sigui una bona inversió, tant des del punt de vista econòmic com des del punt de vista social.
La despesa en línies d'alta velocitat que ha fet l'Estat ha estat estratosfèrica. Actualment Espanya té 1.800 quilòmetres d'aquestes línies en servei i 2.200 en construcció, molt per davant de la resta de països europeus. De fet, només la Xina, amb 10.000 quilòmetres en construcció, supera ara mateix la inversió espanyola. Tant França com Alemanya van descartar una inversió semblant a l'espanyola perquè la consideraven insostenible econòmicament. I això que Alemanya té un PIB de 3,2 bilions de dòlars i una població de 82 milions de persones i a França n'hi viuen 65 milions que sumen un PIB de 2,8 bilions.
Espanya, en canvi, amb 46 milions i la meitat de PIB que França, s'ha permès el luxe d'haver gastat ja més de 50.000 milions d'euros -la retallada pel dèficit és de 15.000 milions- en ferrocarril d'alta velocitat. I ho ha fet ajudat pels fons europeus de cohesió, la majoria dels quals provinents de França i Alemanya. No és estrany, doncs, que aquests països hagin reclamat a Zapatero que s'estrenyi el cinturó perquè ells ni tan sols s'han plantejat obres d'aquest calibre.
Pocs passatgers
L'economista Germà Bel ho té clar: "l'AVE ha estat el prototip dels anys meravellosos d'Espanya. És una inversió política, sense cap sentit des del punt de vista econòmic". Bel, un dels principals especialistes en infraestructures del país, considera que ni tan sols les àrees metropolitanes de Madrid i Barcelona són prou grans perquè la inversió tingui sentit. "L'alta velocitat només té sentit en ciutats molt poblades, com París o les ciutats japoneses", assenyala Bel.
En aquest sentit, les comparacions són sagnants. Potser la dada que més bé il·lustra el perquè l'AVE pot acabar sent una inversió ruïnosa és el nombre de passatgers per quilòmetres de línia. Les últimes dades oficials de la UIC -l'òrganització mundial de les companyies de ferrocarril- il·lustren la diferència entre els models d'Espanya i França. Mentre la ràtio de passatgers per quilòmetre és de 2,8, a França arriba a 41,5.
Trobar veus crítiques en un sector molt endogàmic com el de la construcció no és fàcil. Pocs volen parlar i alguns dels que ho fan demanen no publicar el seu nom. Un dels problemes, segons explica un exassessor del ministeri de Foment, que ha revisat diferents projectes d'AVE, és el poc rigor dels estudis, tant els que preveuen el cost de la infraestructura com els que avaluen la demanda de viatgers. "A Anglaterra, on tenen la xarxa col·lapsada des de fa anys, encara s'estan pensant un TGV entre Londres i Birmingham perquè no estan segurs que els surtin els números", assenyala ell.
L'anglès és un cas semblant a l'americà. Fa uns mesos el secretari de Transports nordamericà, Ray LaHood, va visitar Espanya per veure in situ els fantàstics trens que hi ha a la península. El polític nord-americà es va mostrar encantat fins que li van ensenyar la factura. Un dels que van ser presents en aquell viatge explica el que LaHood li va dir a Blanco: "Vostès són rics, nosaltres això no ens ho podem permetre".
Descartat als EUA
Als Estats Units una infraestructura ha de demostrar que serà rendible per poder ser finançada amb diner públic. Per això, l'Estat de Califòrnia ha desestimat, de moment, una línia d'alta velocitat entre San Francisco i Los Angeles, dues ciutats separades per 600 quilòmetres i amb àrees metropolitanes que sumen 19 milions d'habitants, gairebé tres vegades la suma de Madrid-Barcelona.
Però el cost de construcció no és l'únic que cal comptabilitzar a l'hora de construir alta velocitat. El cost de manteniment de cada quilòmetre de línia, també segons dades de la UIC, és d'entre 28.000 i 33.000 euros per any. Una xifra molt allunyada de les que manté Foment, que assegura que el manteniment costa 10.000 euros per quilòmetre i any -20.000 si és en túnel- ja que només compta el manteniment de via. Cal afegir-hi el manteniment de l'electrificació, la senyalització i les telecomunicacions. Això vol dir que quan s'acabin els 2.200 quilòmetres que hi L'exdirector de projectes del Banc Europeu d'Inversions (BEI), Mateu Turró, salva pels pèls les línies de Madrid i Barcelona perquè són les úniques que poden pagar una part del manteniment. "La resta -lamenta Turró- caldria replantejar-se-les". El problema, però, és que és molt difícil tornar enrere. Hi ha fins i tot qui parla de fer-ho aplicant la teoria de costos submergits. Això vol dir que encara que es descomptés la despesa feta en AVE -30.000 milions si no comptem el Sevilla-Madrid-Barcelona- molts dels projectes que s'han de pagar a partir d'ara no val la pena fer-los perquè ni descomptant la inversió feta seran rendibles.ha en obres, la factura de manteniment de l'AVE pujarà a més de 120 milions d'euros anuals.
Un exemple claríssim són les línies que uniran Madrid amb el Cantàbric i Galícia. El tram entre Madrid i Valladolid només té 174.000 viatgers anuals d'AVE. Si hi sumem la resta de trens s'arriba a 1,5 milions de viatgers, tot i que amb un bitllet més barat. Perquè una línia d'AVE financi com a mínim els costos de manteniment ha de passar dels sis milions de passatgers. Madrid-Barcelona en suma cinc i Madrid-Sevilla amb prou feines passa dels tres. L'AVE és més ràpid i confortable que l'avió, però el Concorde també ho era respecte a l'aviació tradicional i va acabar desapareixent pels elevats costos econòmics que tenia.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 30. Diumenge, 23 de maig del 2010


27.5.10


españa
*Recordem que en el I Concurs de Poesia La Fita,un alumne del l´IES Les Vinyes va resultar premiat pel seu treball i molts nens i nens hi van participar . La lectura feta per els membres del jurat van considerar com a un bon nivell la seves aportacions de poemes encara que no van ser premiats.

Els alumnes de 1r d'ESO de l'IES Les Vinyes, a Ràdio Cubelles
Font: Ràdio Cubelles

Els joves escolars han radiat diverses versions de contes clàssics que han estat escrits i modernitzats dins l'assignatura d'Expressió Escrita
Ràdio Cubelles oferirà uns programes especials gravats pels alumnes de 1r d’ESO de l’IES Les Vinyes que cursen l'assignatura d'Expressió Escrita. Es tracta d’una selecció de contes clàssics escrits i modernitzats pels mateixos alumnes. Els espais, que tenen una durada d’uns set minuts, s’emetran els dies 25 de maig i 1 de juny, a partir de dos quarts de nou del vespre; i en repetició diumenge 6 de juny, a la una del migdia.


foto J. Miralles/arxiu Diari de Cubelles


Enviat per Club Marítim Cubelles cmcubelles@cmcubelles.org


Avui fa 40 anys que el Club oficialment es germina quan en sessió del 27 de maig de 1970 per iniciativa de l'Ajuntament de Cubelles va adoptar l'acord d'encomanar-li al Sr. Carlos de la Fuente y Oregui que fes les gestions oportunes per a crear un Club Nàutic. Amb anterioritat a aquest dia un grup de residents havia suggerit a l'Alcalde de l'època Sr. Josep Mª Batet la idea de crear a Cubelles aquest Club Nàutic.

*Clikar imatges
Diari de Cubelles
ESTHER SCHOENMAKERS una veu meravellosa i OSCAR FERRER teclats van oferir als assistents a la vetllada que novament va oferir Pic & Jazz ahir ,balades,bon ritme i sobretot una qualitat excepcional d´ interpretació musical . Forts aplaudiments i un silenci absolut en determinats moments en que la musica arriba molt endins nostre i no s’escoltava ni la respiració dels presents captivats.En Jordi promotor d´aquests actes al vespre abans de sopar ens cal felicitar i que no deixi de promoure’ls....

26.5.10

El Govern municipal garanteix que s’executaran les inversions previstes per al 2010

Notícies - Hisenda, Planificació i Serveis Externs
26/05/2010

La rectificació del reial decret – llei 8/2010, de mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic, publicada al BOE el passat dimarts, permetrà que el Govern de Cubelles pugui executar les inversions previstes al pressupost 2010 mitjançant la formalització d’una operació creditícia. Xavier Grau, regidor d’Hisenda, va confirmar a Ràdio Cubelles que dilluns, quan es va aprovar el decret que prohibia als ajuntaments recórrer al crèdit per finançar les seves inversions, va ser un dia “complicadíssim i duríssim” pel que suposava haver de refer de nou tota la laboriosa tasca de redacció del pressupost d’enguany. Amb la rectificació “des de l’administració local respirem més tranquils”, explica Grau.
La nova redacció del decret – llei endarrereix la prohibició de les administracions locals de finançar-se a través del crèdit a llarg termini “a partir del 1 de gener de 2011 i fins el 31 de desembre de 2011”. Així, els Ajuntaments podran continuar demanant crèdit a les entitats financeres per a finançar les seves obres publiques fins a finals d’aquest any, amb limitacions d’endeutament establertes per la llei. El regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de Cubelles, Xavier Grau explica que aquesta decisió “garanteix poder complir el pressupost” i assegura que el Consistori cubellenc podrà “mantenir la seva previsió d’endeutament, obra pública i creació de serveis”.

Així, el Govern podrà tirar endavant les inversions previstes al pressupost com és l’adequació del nucli antic, la reforma del cementiri, la millora del passeig Marítim o la biblioteca municipal entre moltes altres. Grau, per tant, garanteix que “tirarà endavant tota la previsió feta en la redacció del pressupost”.

La rectificació es va donar a conèixer dimarts al matí quan la comissió Executiva de la Federació Española de Municipis i Províncies (FEMP) es va reunir per analitzar l’impacte del Pla de retallada aprovat pel govern de José Luis Rodríguez Zapatero per reduir el dèficit públic. Per la seva banda, les entitats municipalistes catalanes (FMC i ACM) han anunciat la convocatòria de la Comissió Municipalista de Catalunya, òrgan d'enllaç entre l’FMC i l’ACM, en la que es farà una valoració i una proposta pel que fa a l’aplicació en l’administració local d’aquest Reial Decret Llei.

25.5.10

foto/Siscu/arxiu Cor L´Espiga de Cubelles
Diumenge 30 de maig a les set de la tarda a l´ església de Santa Maria de Cubelles

III TROBADA DE CORS
L´ ESPIGA DE CATALUNYA

Amb l´actuació del Cor L´Espiga i les altres tres corals catalanes que porten el nom d´ espiga ,com son la Coral L´Espiga de les Corts de Barcelona,la Coral L´Espiga d´Or de Bellvis( Lleida), i la Societat Coral L´Espiga d´Or de Deltebre ( Tarragona ).



24.5.10



Avui ha tingut lloc un nou sorteig pel quadre que l´ associació de dones La Fita ja va sortejar el 23 d´ abril per col·laborar amb la nostre entitat. Per motius evidents de no haver sortit ningú amb la butlleta del anterior sorteig i passat un mes , aquesta tarda al Hotel d´ entitats hem fet de nou el sorteig amb la presencia de sòcies i amigues.



números 751 al 760 de la tira de color groc.

Aquí pertoqui aquesta tira ens faci saber trucant al numero de mòbil 620604479 o passar per
Pic & Jazz on es dipositat el quadre.
Dones La Fita
Tres dates a tenir en compte ,anoteu a la vostre agenda …

De nou musica al Pic & Jazz el dia 26 de maig ,una ocasió de passar un ratet escoltant musica mentrestant fas un beure i amb amics.

L´ aniversari de SellebuC el 5 de juny on trobareu amics,ganes de diversió i motivació per participar als actes que organitzen no falten !!!!!

I un Sopar – Conferència – Col·loqui el dia 10 de juny amb MARCO CAMPEDELLI , al Pic & Jazz “cal·lígraf del vi”. professor de Disseny Gràfic i Cal·ligrafia. Es va graduar en Gràfica Publicitària a l'Institut Ateneu de Milà (1994). El 1996 va fundar el Homing Estudi amb Federica Negroni. Els dissenyadors gràfics no hi podeu faltar!

Tots tres mereixen atenció ,i no us quedeu a casa ,gaudiu del que es fa a Cubelles !!!!

El proper 26 de Maig, dimecres, tenim preparada una nova actuació musical,
el duet format per,

ESTHER SCHOENMAKERS veu
i
OSCAR FERRER teclats

Una introducció amb al Jazz , gospell,.....ens recorda a la NINA SIMONE.. ...
Veniu a gaudir amb nosaltres d’aquesta veu i de qui l’acompanya al piano.

Horari d’actuació: de 19.45h a 21.15h.

Preu entrada: 10 €

Consumició mínima: 3 €

Aforament limitat

Adreça: c/ Jacint Verdaguer, 20 - T/ 93.895.29.14

e.mail: pic-jazz@amplificador.net


Us esperem!!!!


L´ entitat SellebuC informa de que....

El proper 5 de juny celebrem el primer aniversari de l'entitat i hem organitzat una sèrie d'actes per commemorar l'aniversari. El programa serà:
22:00 - 24:00 h. SOPAR DE GERMANOR
00.00 - 01.00 h. CONCERT DE LA MÁLAGA
01.00 - 03:00 h DJ's PATXANGA LA TXARANGA
Els tiquets del sopar s'han de comprar abans del dia 3 de juny al preu de 10 € (pà amb tomàquet, embotits, vi i postre) al Centre Social o a la papereria DECO (C.Major, 21).

Sellebuc Cubelles

sellebuc_cubelles@hotmail.com

Local social: Anem-hi (C. Mallorca, 9)