10.11.07








(fotos/arxiu Diari de Cubelles)

M.Trives/Diari de Cubelles


Audiència pública sobre el projecte del pont del riu Foix al Cinema Mediterrani
L’acte va estar presidit per l’alcaldessa de Cubelles, Ma Lluïsa Romero,elprimer tinent d’alcalde, Joan Albet; el segon tinent d’alcalde, Joan Serra; l’arquitecta municipal, Marga Pomares; i el redactor del projecte, Àlex Marín.

L’Equip de Govern de l’Ajuntament de Cubelles va convocar divendres 9 de novembre, a les 8 del vespre al Cinema Mediterrani, una audiència pública per a informar a la ciutadania del projecte de construcció del pont de connexió entre les dues lleures del riu Foix.
La infrastructura viària d’ interconnexió entre els barris del Marítim i la Mota de Sant Pere, Clot del Bassó i Residencial Les Salines, ha estat llargament reclamada per les associacions veïnals de la zona així com per la comunitat educativa arran de la construcció de l’institut d’ensenyament secundari i del nou CEIP Cubelles II.

L´ acte amb molta assistència de públic va donar lloc a que ciutadans motivats per aquest projecte partidaris o no del projecte d´ emplaçament del pont poguessin expressar les seves opinions i qüestionar el traçat o el seu suport.

La sessió va començar amb l´ exposició del projecte del pont a càrrec de la responsable tècnica i arquitecte municipal Marga Pomares i del autor de la redacció del projecte Alex Marin.

L´ alcaldessa de Cubelles , Maria Lluïsa Romero va explicar les raons i l´ urgència de l´aprovació definitiva aquest projecte per part del govern de Cubelles ,degut a les mancances de vies de mobilitat del entorn a conseqüència de les crescudes del riu en determinats moments i que afecten a la ciutadania i les comunicacions entre barris.
Recordem que ja es va aprovar el projecte inicial per part de tots els grups de govern i l´oposició dins l´anterior legislatura.



més informació a

8.11.07

COM CAUEN ELS PRUDENTS (Article de l'AVUI)
Salvador Sostres
http://www.avui.cat/

Avances pel camí i sempre et trobes una sèrie de moderats i de prudents, de gent que calcula. Tu vas pel tros del mig i t’adverteixen dels perills del món, i alguns ho fan fins i tot amistosament. Et diuen que cal compensar una cosa amb l’altra, que això no ho escriuen perquè no volen quedar-se sense feina, etcètera, etcètera. Pot ser que algunes de les seves raons et puguin convèncer. Però jo he vist com funcionen aquestes coses i sé que la prudència no serveix de res. Serveix el talent, serveix la determinació, serveix saber posar accents de llum en allò en què creus. Serveix la voluntat, serveix l’esforç, serveix la lluita diària contra la inundació, contra l’agonia de ser. Però de què et serveix ser prudent? Després arriba el temporal i s’ho endú tot. El poder que et situa dins o fora sovint és arbitrari i cec. Fa les coses per motius que no comprens. I si després de ser tan prudent se’t vessa el temporal a sobre, aleshores què? He vist caure molts prudents, i llurs prudentíssims consells. Aguantes l’equilibri o l’equilibri t’aguanta fins que un dia la corda es trenca i no hi ha res a fer. La prudència només genera mediocres i impotents. Creies que era una estratègia renunciar a la valentia, a la brillantor i a la lucidesa a canvi d’assegurar-te una continuïtat que al capadvall tampoc ja no tens. Si haguessis estat un valent potser també t’hauries quedat sense feina, però com a mínim hi hauria una obra que parlaria per tu i un eco on hi ressonaria l’orgull de les bones frases que haguessis escrit. Som allò que defensem, la part d’integritat, d’amor, de lleialtat, d’unicitat que som capaços de defensar. Les feines vénen i se’n van. Caus, t’aixeques i ja hi tornem a ser. Però si renuncies a tu mateix, molt més d’hora que tard acabes no sent res.

contadores webcursos gratisfotosavisos gratisjuegos gratiscontador gratis

(Foto/arxiu Diari de Cubelles)



M.Trives/ Diari de Cubelles





Es cert, els barcelonins comencen a estar farts del caos de Rodalies i els ciutadans que viuen al Garraf i a d´altres indrets també.Aixó suposa un desgast cap l´Ajuntament barceloní tal com es destacat en una enquesta feta per l´Ajuntament de Barcelona i publicada al Diari Avui




TRANSPORT

Més desconfiança

Una enquesta de l'Ajuntament reflecteix que el caos a les infraestructures passa factura als governs d'Hereu, Montilla i l'Estat La valoració de Zapatero perd 8 punts i la municipal, que no baixava des de l'etapa Clos, quatre.
Carles Sabaté

El caos de les infraestructures comença a erosionar els governs, sobretot el de l'Estat. L'enquesta trimestral de l'Ajuntament de Barcelona s'ha convertit en el primer estudi demoscòpic que adverteix que els ciutadans passen factura a l'Ajuntament i els governs de la Generalitat i l'Estat, malgrat que l'enquesta es va dur a terme a finals de setembre, dues setmanes abans de l'aturada parcial de Rodalies.
L'apagada que va patir Barcelona aquest estiu, les deficiències constants a la xarxa de Renfe i la major congestió dels accessos viaris comencen a crispar els barcelonins. De fet, el baròmetre trimestral municipal situa els problemes del transport com el primer problema de la ciutat, desbancant l'accés a l'habitatge o la inseguretat, tradicionals preocupacions dels últims anys.
L'enquesta d'aquesta tardor resulta doblement significativa, no només pel fet de coincidir amb les aturades a les línies de Rodalies, els FGC al Baix Llobregat, sinó perquè és la primera des de fa mig any, ja que la de l'estiu es va anul·lar perquè no coincidís amb les eleccions municipals del 27 de maig i la de març no disposava de valoracions sobre els partits polítics i els seus líders municipals.
A les preguntes de com valora les gestions dels governs que encapçalen Jordi Hereu, José Montilla i José Luis Rodríguez Zapatero, els barcelonins perden confiança en tots tres executius. La "bona" valoració de l'actuació de l'Ajuntament ha baixat del 46 al 42% els últims nou mesos. També pugen tres punts els que censuren la gestió municipal. El canvi de tendència resulta evident, i encendrà les alarmes del PSC, ja que la valoració del govern municipal no davallava des de l'etapa de Joan Clos d'alcalde. Hereu i el seu canvi de rumb social i de gestió quotidiana havien redreçat l'opinió dels barcelonins sobre l'alcaldia, incloent en aquesta confiança el triomf a les eleccions municipals.
També el tripartit liderat per Montilla ha perdut quatre punts de confiança entre els barcelonins. Però qui més qüestionada té la gestió és l'executiu de Zapatero i la ministra Magdalena Álvarez. Quasi s'igualen els qui consideren que la seva gestió és bona amb els que la suspenen (37 i 33%, respectivament). Des del 2004, després del 11-M, que el govern central -llavors encara en mans del PP- no treia tan mala nota a la ciutat de Barcelona en una enquesta municipal. La ministra Magdalena Álvarez està arrossegant Zapatero i la seva bona imatge a la ciutat.
Els barcelonins comencen a castigar els problemes del TGV, les Rodalies i també l'apagada de l'estiu, que van patir i encara pateixen en forma de rases a bona part dels carrers de l'Eixample. Per això augmenta en deu punts el nombre de barcelonins que considera que la ciutat ha empitjorat durant l'últim any.
El malestar amb el transport, la xarxa viària i les infraestructures es trasllada a nivell català, ja que també han desbancat l'accés a l'habitatge com el principal problema de Catalunya.

L'estudi fa balanç també de les festes de la Mercè. A més dels concerts i les cercaviles, els barcelonins atorguen bona nota a la festa major i el non stop del metro.

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 34. Dimecres, 7 de novembre del 2007

7.11.07

Urbanisme i Planejament

El govern organitza una audiència pública sobre el projecte del pont del riu Foix
Divendres 9 de novembre a les 8 del vespre al Cinema Mediterrani

L’Equip de Govern de l’Ajuntament de Cubelles ha convocat per a aquest divendres 9 de novembre, a les 8 del vespre al Cinema Mediterrani, una audiència pública per a informar a la ciutadania del projecte de construcció del pont de connexió entre les dues lleres del riu Foix.

La infraestructura viària d’interconnexió entre els barris del Marítim i la Mota de Sant Pere, Clot del Bassó i Residencial Les Salines, ha estat llargament reclamada per les associacions veïnals de la zona així com per la comunitat educativa arran de la construcció de l’institut d’ensenyament secundari i del nou CEIP Cubelles II.

La sessió començarà a les 8 del vespre al Cinema Mediterrani i comptarà amb la presència de l’Alcaldessa de Cubelles, Maria Lluïsa Romero; el primer Tinent d’Alcalde, Joan Albet; el segon Tinent d’Alcalde, Joan A. Rodríguez; l’arquitecte municipal, Marga Pomares; i el redactor del projecte, Àlex Marín.

Departament de Comunicació
www.cubelles.com

Tots els anys el Carnaval engresca a molta gent a participar-hi .L´Ajuntament de Cubelles promou el concurs per al cartell i portada del programa de Carnaval de Cubelles 2008.


( Foto Carnaval 2007/ arxiu Diari de Cubelles)
Promoció Cultural i Festes i Tradicions

El 30 de novembre acaba el termini de presentació dels cartells de Carnaval

L'obra guanyadorà s'endurà 300€ i serà el cartell oficial i la portada del programa del Carnaval de Cubelles 2008

El proper 30 de novembre acaba el termini de presentació de les obres que optin al concurs per al cartell i portada del programa de Carnaval de Cubelles 2008.

més informació a www.cubelles.com
M. Trives/ Diari de Cubelles

Ai ! No tenim dia en que la premsa del matí no apunti més que desgavells als talls de rodalies i a possibles conseqüències del pas de l´AVE per la ciutat i rodalies.
Avui mateix si fem un repàs a les edicions dels diaris tenim de tot.

Que un arquitecte de la solvència de Toyo Ito desaconselli el pas de l´AVE per el centre de la ciutat i per sota la Sagrada Família es fort com també es inexplicable aquesta insistència en que tot es factible i que aquí no passarà res si el projecte arriba a port a pesar de la oposició de veïns i de ciutadans barcelonins indignats davant aquesta decisió.
Tothom recorda El Carmel
VISITA A BARCELONA

L'arquitecte Toyo Ito desaconsella el pas de l'AVE per la Sagrada Família

MÉS INFORMACIÓ
· El tall parcial de Rodalies de Barcelona es prolongarà fins al 30 de novembre

EFEBARCELONA

L'arquitecte japonès Toyo Ito, autor del projecte d'ampliació de la Fira 2, ha desaconsellat el pas de l'AVE a prop de la Sagrada Família, ja que considera que la vibració originada per les obres de construcció de les vies i pel pas dels trens pot comportar un "cert risc" per al temple.
Admirador d'Antoni Gaudí, l'arquitectura de Toyo Ito s'inspira en la naturalesa i desenvolupa formes similars a organismes animals que li han reportat, entre altres, el premi Mundial d'Arquitectura al millor edifici d'Àsia Oriental (2002) i el Lleó d'Or a la Trajectòria Professional en l'Exposició d'Arquitectura Internacional NEXT a la Biennal de Venècia el mateix any.
L'arquitecte ha fet aquestes declaracions a Barcelona, on farà aquesta tarda una conferència al temple de Gaudí amb el seu col·laborador, l'enginyer d'estructures Mutsuro Sasaki. La conferència, la primera que se celebra a la Sagrada Família, s'emmarca en els actes del 125è aniversari de la col·locació de la primera pedra del temple.
Possibilitat d'enfonsament
Sasaki i Ito s'han mostrat contraris que el traçat de l'AVE passi tan a prop del temple de Gaudí, tot i que han insistit en el fet que les seves opinions són "des del punt de vista d'un estranger" i que desconeixen els estudis de viabilitat del projecte portats a terme pels tècnics espanyols.
Els dos experts japonesos s'han referit al fet que el túnel està projectat prop d'una façana de gran pes, per la qual cosa hi ha una possibilitat d'esfondrament.
Ito ha recordat que es tracta d'un edifici de més de cent anys que s'ha construït en diferents fases. Aquesta circumstància, ha apuntat, fa que sigui difícil comprovar els impactes de la perforació del túnel i el pas de l'alta velocitat.
Impressionat per l'avanç de les obres
L'arquitecte japonès ha visitat la Sagrada Família acompanyat de l'arquitecte en cap del temple, Jordi Bonet, i del president delegat de la Junta de Contructors, Joan Rigol, i s'ha mostrat "impressionat" per l'estat avançat de les obres.
Ito ha afirmat que els seus projectes a Catalunya --l'ampliació de la Fira 2 i un edifici d'oficines reconvertit en un hotel al passeig de Gracia de Barcelona-- avancen a bon ritme. El projecte de Fira 2 inclou la construcció de dos edificis bessons que albergaran oficines i un hotel, dos pavellons i un auditori.

www.elperiodico.cat

6.11.07

El Grup Municipal del PSC de Cubelles envia aquest comunicat









En motiu de l´ inauguració de la nova seu del PSC, carrer Major nº 17 baixos, ús convidem a que coneixeu el nou punt de trobada del grup.

Dia: dissabte , dia 10 de novembre
hora: 20 h.

Partit Socialista de Cubelles
més informació a http://socialistes.cat/

5.11.07

(foto/arxiu Diari de Cubelles)


M. Trives/Diari de Cubelles
El Grup de Teatre del Casal de Cultura va interpretar la “Rondalla de Tots Sants” dins els actes organitzats per la Regidora de Promoció Cultural Festes i Tradicions, Prudència Carrasco .
La sala del Hotel d´ Entitats va ser l´ espai que va acollir aquesta representació

VISITA A ARLES DE TECH


El Club de Tenis Cubelles promou una competició a Arlés de Tech al Vallespir

El club de tenis s´ha desplaçat al poble agermanat d´Arles (França, Departament dels Pirineus Orientals) per fer una competició, dins les bones relacions amb aquest poble agermanat amb Cubelles.
A la mateixa es va invitar a l´alcaldessa Maria Lluïsa Romero, que amb molt de gust va acceptar estar present.
Més enllà de la mera competició, que es va saldar amb deu partits a favor de Cubelles per quatre d´Arles, cal ressaltar la gran acollida que els representants politics i esportius, van donar a la representació cubellenca.
L´agermanament amb Arles dura ja des de fa deu anys, si bé els dares dos anys a agafat un fort impuls. El motiu que va iniciar el procés, es que els dos pobles tenen els mateixos patrons (Sants Abdó i Senén) i tenien similars problemàtiques.
Avui les dos poblacions creixen a un ritme molt diferent, m´entres Arles té uns 2.900 habitants, Cubelles passa dels 13.000, m´entres a la primera la població s´estanca, a la segona es mante un creixement comparatiu dels mes alts de Catalunya
.Els amfitrions, van organitzar una visita turística per la població, on es van poder veure les instal•lacions del modern poliesportiu, muntades inicialment com un centre d´alt rendiment per les olimpíades, i ara propietat del municipi, que inclou centres d´allotjament, on es va pernoctar.
També varen mostrar L´abadia benedictina, amb el seu claustre, una de les més antigues fundades a Catalunya i arquitectònicament, molt similar al monestir de Ripoll, on estan les despulles de Gifré el Pilós. Aquesta abadia es visita obligada per qui estigui interessat a la historia de Catalunya i de l´art romànic.
Un altre de les potencialitats turístiques d´Arles, es el senderisme, per unes muntanyes plenes de vegetació, amb grans recursos hídrics. I com no, la gastronomia, amb embotits que bé podrien ser de Vic.
No obsta´n, la gran potencialitat d´Arles, ha estat el seu grau d´entrega, la lliçó d´hospitalitat i humanitat que han demostrar amb els seus germans de Cubelles.
No cal dir que el Club de Tenis i la mateixa Alcaldessa, van tornar la invitació perquè la propera trobada fos a Cubelles.
Mes informació a http://socialistes.cat/

4.11.07

L'hora del tallat



En vaixell a Barcelona
Francesc Puigpelat


Quan, fa dues setmanes, alcaldes del Garraf van proposar l'obertura d'una línia marítima entre els ports de Vilanova i la Geltrú, Sitges i Barcelona, vaig recordar que, al segle XIX, ja hi havia hagut una línia regular que cobria aquesta ruta. El servei, que va funcionar entre el 1868 i el 1875, partia de Tarragona, feia escales a Vilanova i Sitges, i acabava a Barcelona. En aquell moment, no hi havia tren, la carretera de les costes del Garraf no estava oberta i la ruta de Vilafranca del Penedès era insegura a causa de la guerra carlista.


Cobrien la línia set vaixells: el Jaime I, el Tarraconense, el Lince, el Negrito, l'Indio, l'Ebro, el Montseny I i el Montseny II. Tots anaven propulsats amb hèlix, excepte els dos darrers, que anaven amb rodes, com els vapors del Mississipí.


Al seu preciós llibre Sitges dels nostres avis, Emerencià Roig dóna detalls sobre la línia: "Aquests vapors sortien de Barcelona a dos quarts de vuit del matí, sempre que el temps ho permetia, i arribaven a Tarragona entre les sis i les set de la tarda. L'endemà sortien de la ciutat imperial en viatge de tornada cap a la ciutat comtal [...]. Sitgetans i vilanovins s'ajuntaven comentant la marxa de la guerra, negocis de vins i coses de les poblacions d'on eren fills. A bord no mancava mai el viatger de bon humor que, amb els seus acudits, sembrava arreu les rialles; el viatjant recitant un sainet d'en Pitarra, amb el qual es guanyava els aplaudiments de la gent que l'escoltava; el vell navegant explicant les aventures del mar, que eren escoltades amb atenció. Les expansions de bord anaven acompanyades del bell espectacle de creuar-se amb grans vaixells de vela que venien d'Amèrica [...]. Si, per dissort, durant la travessia, els vapors arreplegaven mal temps, el quadre canviava per complet [...]. No es veia sinó gent arrupida amb les testes esgrogueïdes reposant damunt les mans, abocada a l'orla sofrint de valent, o defallida, estirada de bocaterrosa en un racó de la coberta [...]. Quan els vapors feien escala a Sitges o Vilanova, xiulaven, i tot seguit hissaven una bandera o dues, segons necessitessin una o dues llanxes per desembarcar el passatge [...]. El preu per desembarcar una persona a la platja de Sitges era d'una pesseta per persona. El preu del passatge de Sitges a Barcelona era entre sis i set pessetes".


Quina descripció més bonica i entranyable, oi? Cal llegir atentament aquestes frases perquè, al contrari del que pugui semblar, no són un simple record nostàlgic del segle XIX, sinó que podrien avançar el que passarà a la Catalunya progressista del segle XXI. De moment, la proposta de crear una línia de vaixells per compensar el desastre de Rodalies no ha prosperat. Va ser rebutjada per poc realista. Però compte. Al ritme de desastres ferroviaris que anem, ¿qui ens assegura que d'aquí a un mes no s'obrirà la línia de vapors? Jo no hi posaria la mà al foc. I, per si de cas, ja he anat a la farmàcia a comprar biodramines per a un proper viatge a Barcelona.


Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 2. Diumenge, 4 de novembre del 2007
www.avui.cat






foto/arxiu Diari de Cubelles

M.Trives/Diari de Cubelles


Francesc Puigpelat,escriptor i periodista en aquest article publicat al Diari Avui ens apropa a un passatge de l´Historia de les comunicacions per mar al segle IXX entre Barcelona i el Garraf. Potser caldria reempendre aquestes comunicacions per mar de les que en parla , ja que avui dia els viatgers ,evidenment amb un vaixell més rapid gaudirian del paisatge ,del aire marí i també de un mitja alternatiu per anar a Barcelona tot fent un petit creuer els dies no feiners.
TRANSPORTS

Concentració a Vilanova pel tall de Rodalies
Marta Rius

Els concentrats van reclamar la dimissió de la ministra de Foment i la millora del servei de Rodalies

"N'estem farts! Per un transport digne, exigim responsabilitats! Álvarez dimissió!". Amb aquest lema prop d'unes 200 persones es van aplegar ahir a la tarda a Vilanova i la Geltrú per manifestar-se contra la situació que viuen els usuaris de Renfe a la comarca del Garraf.

Convocada per la CUP, la manifestació va partir de la plaça de la Vila fins a l'estació, on es va llegir el manifest. Des de la CUP s'exigeixen solucions immediates i indemnitzacions als afectats, la dimissió de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, el traspàs a la Generalitat de les competències del servei de Rodalies i regionals i la millora de l'estació de Vilanova.

Els usuaris del Garraf esperen que demà el ministeri de Foment posi una data a la represa del servei de Rodalies, una represa que, segons va manifestar ahir el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, es podria dur a terme de forma gradual.

A l'espera de conèixer aquesta data, la ministra de Foment va admetre que "vist el que ha passat" hagués estat millor no haver posat una data a l'arribada del TGV a Barcelona. Álvarez no va voler aventurar una nova data.

D'altra banda, tècnics de Gas Natural van finalitzar ahir els treballs de reparació de la fuita de gas que va tenir lloc divendres a la nit a Sants quan una màquina que treballava en el micropilotatge d'un edifici pròxims a les obres de TGV va perforar una canonada al carrer Antoni Capmany.

Notícia publicada al diari AVUI
www.avui.cat