8.4.12

M. Trives/Diari de Cubelles

Tots els dies jo també faig una llambregada a diversos diaris digitals. Disposo d´un arxiu personal en el meu portàtil on tinc un recull d’un bon tou d’articles publicats de diferents autors i autores i que no vull perdre en el temps . Aquest ,com d’altres escrits per Iu Forn formen part de la meva petita hemeroteca.



LA LLAMBREGADA
Tots som iguals davant la llei (2)
IU FORN

Vostè i jo ja sabíem que som exactament iguals que Iñaki Urdangarin i la seva esposa, que Millet & Montull Bros i que Jaume Matas, un condemnat que és a casa seva tocant-se les orelles perquè el senyor fiscal diu que, pobret, no fugirà. També sabíem que som iguals que qui té milers d'euros en diner negre i que ara podrà blanquejar legalment pagant menys del que paguem vostè i jo pels nostres (humils) ingressos. No ignoràvem que el nostre sistema de Rodalies és dels millors (sobretot comparat amb el de Burundi) i que si tenim tant de nivell és perquè aquí hi inverteixen no només tant com caldria sinó que fins i tot s'hi gasten el que està pressupostat (o més). També sabem que ajuda molt la nostra economia tenir un tren i un metro preciosos per anar a l'aeroport de BCN i un eficaç sistema ferroviari per transportar les mercaderies que arriben a un dels principals ports europeus. Sabem que els diferents ministres de Foment (siguin del PP, siguin sociates) han dissenyat un AVE lògic, eficaç i econòmicament sostenible i que, com la resta d'obres que s'han fet allà i no aquí, ni ha servit per comprar vots ni voluntats amb un diner públic que no s'ha dilapidat fins a provocar un dèficit que encara pagaran els nostres besnéts.
Vostè i jo sabem que, a part de tot això, l'Estat (per llei) ni ens deu 759 milions d'euros des de fa 4 anys, ni 219 des de fa 3 anys, ni 1.200 dels fons de competitivitat. I sabem que tot això el PSOE no va pagar-ho en època de vaques magres perquè just el dia que tocava tenia podòleg i que el PP ara diu que estaria encantat de pagar-ho, però als calaixos no hi ha ni teranyines. I vostè i jo recordem com persones responsables directes del desastre s'han atrevit a posar-se darrere d'una pancarta per demanar responsabilitats i que som tan educats que no els hem escopit a la cara ni res. ¿I sap per què? Recoi, perquè tots (i totes) som iguals davant la llei.