11.5.07

Iu Forn

A MADRIT
NO ELS CAL ESTATUT


La comunitat de Madrit ha inventat, sense voler, el mètode per explicar la diferència entre les miserables infraestructures de la capital i la brutalitat de les nostres. Ho ha fet a través d'un anunci electoralista publicat als diaris anomenats nacionals. Ei, i a tot color, a tota pàgina i, com diuen els castissos, a tutiplén.

El text diu: "El metro arriba a la T-4 de l'aeroport de Barajas". A sota hi ha un bonic plànol amb les línies de metro de Madrit i, més avall, la llista de les prolongacions de línies, de les noves línies (pròpiament dites), de les noves estacions i del nou metro lleuger. Amb el seu permís li detallo la cosa. Ja veurà que es tracta d'una llista molt humil.

Han prolongat les línies 1 i 4 amb 4 noves estacions i un recorregut de 4,8 km. La línia 1, a més, disposa d'una nova "macroestació" d'1,9 quilòmetres... Coi, amb només dos quilòmetres no s'entén que li diguin macroestació, oi? A les línies 2, 6, 8 i 10 han construït una nova estació; a la 5, dues i a l'11 i a la 3, un total de set amb un recorregut d'11,4 km. En aquest apartat també s'hi inclou la famosa prolongació de la línia 8 que uneix Barajas amb la T-4 i que justifica l'anunci i la pròxima obertura de quatre estacions més a la línia 7 i a l'1 sud.

Les noves línies són Metronorte, amb 11 estacions i 15,7 km de recorregut i Metroeste, de pròxima inauguració, amb 7 estacions i 11 km. Aquí han demostrat un fi sentit de l'humor perquè diu que això va de la Vila Olímpica (¿?!!) a San Fernando de Henares. Finalment, hi ha previstes tres noves línies de metro lleuger amb un total de 37 estacions i 27,8 km.

Molt bé, i ara, com per acabar de demostrar la insolidaritat ancestral dels catalans, recordem que en el període 2003-2007 a l'àrea de BCN han entrat en servei 5 noves estacions d'un metro lleuger que en diuen línia 11. I res més. Sort del nou carpaccio d'Estatut que encara ens laminarà més i que ens ho solucionarà tot, oi? Aeroport i Rodalies inclosos.

http://www.avui.cat/