17.4.08



imatges /www.tebeosfera.com www.samizdat.com.ar www.collectingfool.com




M. Trives/Diari de Cubelles
A la meva infantessa si el meu para entrava a una papereria propera a casa, es ben segur que n´ oblidava comprar el conegut T.B.O i alguna que d´altre Florita o Azucena , molt venuts llavors dedicats a les nenes,que jo més tard llegia en un plis plas .
A dalt del terrat de casa ,hi tenien un estudi els meus cosins ,Jaume i Ricard que dibuixaven comics per una editorial , i a on jo podia veure com les il·lustracions dibuixades per ells, prenien vida mitjançant un guió que interpretaven. Disposaven de una verdadera col·lecció de còmics genials com Flash Gordon,Rip Kirby el Guerrero del Antifaz, Capitán Trueno i més. Anàvem de una lectura acaramel·lada com Azucena i Florita a d´altres, en que els personatges com Rip,Flash, introduïen nous elements i que evidenment, enganxaven més. Si un determinat moment una febre provocada o no ,feia una possible campana de l´ escola tenia sempre a punt l´ excusa per enviar a el meu pare , la meva mare o a un dels meus dibuixants portadors d´ un volum enquadernat, a on trobava tot un món de fantasia,ficció i misteri que llegia ,una vegada i dues i més.
Florita (Mireille en la versión francesa) fue un popular personaje de historieta creado en 1947 por Vicente Roso (Vinaroz, 15 de abril de 1920Barcelona, 14 de febrero de 1996). La popularidad del personaje haría que diera nombre a su propia revista de historieta, dirigida a un público femenino juvenil, en la que se incluían páginas de diversos autores. Florita tuvo éxito por su enfoque realista, consiguiendo que el público adolescente se identificase con un personaje moderno en estética y actitudes y que evolucionaba con el paso del tiempo.
Flash Gordon

Historieta creada por el dibujante Alex Raymond el 7 de enero de 1934 para el King Features Syndicate, como página dominical (sunday strip). Aunque Flash Gordon fue creado inicialmente para competir con las aventuras de Buck Rogers rápidamente desarrolló un éxito muy superior y más perdurable en el tiempo
Rip Kirby

Rip Kirby es una tira de prensa creada el dibujante estadounidense Alex Raymond en 1946 y que se publicó en la prensa norteamericana hasta 1999.
Trobareu més informació a...
Ara si voleu ,clikeu i trobareu molta informació respecte aquest nou Saló del Comic .....en que trobareu tots els vostres.....i d´altre gent



El Saló del Còmic de Barcelona obre aquest dijous amb una aposta pel cinema i pels grans de la historieta

http://www.avui.cat